Doorgaan naar hoofdcontent

DIY zelf lipgloss maken

In de winkel kan je heel veel verschillende soorten lipgloss vinden en in verschillende formaten en potje e.d
Maar wist je dat je ook prima zelf een lipgloss kan maken?
En je hebt dan nog je eigen unieke kleur!
Erg leuk natuurlijk.

Benodigdheden:
  • Vaseline
  • 2 kleuren lippenstift
  • Een lepel
  • Een schaar
  • Een stijltang of een kaars en lucifer
  • Een potje voor de lipgloss
  • Iets om mee te roeren

lipgloss maken

  1. Schep met een lepel een beetje uit de vaseline.
  2. Knip uit elke lippenstift een klein stukje en doe ze op de lepel.
  3. Verwarm je stijltang en leg de lepel erop. Wacht een paar minuten totdat alles in de lepel gesmolten is.
    Je kan natuurlijk ook een waxinekaarsje nemen en deze aansteken en vervolgens hier je lepel boven houden.
  4. Roer het vervolgens goed door elkaar en giet het in het potje, waar je de lipgloss in wil hebben.
  5. Laat hierna de lipgloss afkoelen, zodat het wat harder wordt en je het makkelijk kunt gebruiken.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

10 redenen waarom de zomer leuk is...

Vandaag is het officieel zomer! Als ik heel eerlijk ben is dit niet een van mijn favoriete seizoenen, eigenlijk mijn minst favoriete seizoen. De meeste van jullie zullen dit vreemd vinden, maar ik vind de zomer toch echt veel te warm. Ik heb liever de herfst en de winter. Alhoewel de lente ook wel fijn is. Maar waarom maak ik dan dit artikel? Omdat er toch ook wel leuke kanten aan de zomer zijn, afgezien van de hitte. Mijn 10 redenen waarom de zomer leuk is!

Catrice Kaviar Gauche

Een jaar geleden kwam voor het eerste een Catrice Kaviar Gauche limited edition in de schappen te liggen, wat echt een groot succes was. En nu gaat Catrice daar mee verder onder dezelfde naam, maar met een hele andere collectie.