Hoe merk vast ben jij?

Als je make-up, kleding of wat dan ook wilt kopen kan je uit heel veel verschillende merken kopen.
Elk merk heeft wel soort gelijke producten.
Neem nu bijv. lipstick, hiervan is de keus aan merken heel erg groot.
Maar maakt het je ook uit van welk merk je het koopt?

Mijn maakt het eerlijk gezegd niet veel uit van welk merk make-up, kleding of wat dan ook is.
Ik heb niet echt een vast merk in mijn stash of kledingkast.
Wel veel van bijv. catrice maar dit is meer omdat het product, laten we zeggen een lipstick of nagellak, goed is en mooi gepigmenteerd.
Niet eens zo zeer vanwege het merk zelf, want een volgend product van dat merk kan weer net zo goed totaal flut zijn.
Dan zoek ik dezelfde kleur maar van een andere merk, bijv. Hema.
Het gaat mij echt om hoe het product op zichzelf is en of het goede kwaliteit is.
En dan maakt het voor mij geen verschil of het een product is dat ik bij de Hema of ici paris heb gekocht of bij een tijdschrift heb gekregen, ik noem maar wat.
Echt hoe het product zelf is.

Met kleding heb ik ook niet een vast merk waar ik al mijn kleding koop.
De ene keer koop ik iets bij Bristol, de volgende keer misschien bij C&A en misschien daarna wel iets bij H&M, om een voorbeeld te geven.
Ik kijk wel of de kleding van een goede stof is gemaakt en of het mijn smaak is.
Ik koop ook weleens kleding bij de Zeeman of Wibra.
Vaak hoor ik mensen weleens zeggen, ''nou ik koop daar geen kleding hoor, ik ga daar echt niet mee lopen want het ziet er niet uit''.
Natuurlijk heeft ieder zijn eigen smaak en smaken verschillen, maar vaak is het ook het idee dat zoiets dan goedkoop oogt of dat het dan lijkt alsof je geen geld hebt voor andere merken.
Maar ik heb zelf vaak een compliment gekregen over een vest van mij en dat mensen aan mij vroegen waar ik het leuke vest gekocht had.
Als ik dan antwoord bij de Zeeman hoor je vaak alleen 'o ja? Ik wist niet dat je die daar kon kopen?'

Ik kijk gewoon naar wat mijn smaak is en hoe de kwaliteit ervan is.
Dan maakt het mij niet zoveel uit van welk merk of welke winkel de kleding is.
En om echt eerlijk te zeggen, ik ben dan ook niet van plan om €45 uit te gaan geven voor een vest die ik bij bijv. zeeman voor €10 kan kopen.
Dus ja, geld speelt ook wel mee.
Maar vind je het gek als er al een BTW van 21% is en deze waarschijnlijk volgend jaar nog hoger gaat worden?
Dan let je wel op een aantal euro's meer of minder.

Maar goed, wat vind jij?
Ben jij merk vast of maakt het je niet uit van welk merk iets is?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?