MaxFactor Wild Collection - oogschaduws & pencils


MaxFactor heeft sinds deze maand de Wild Collection uitgebracht.
Deze bestaat uit zes mono oogschaduws en 6 2in1 gel shadow + liner pencils.
Van zowel de oogschaduws als van de pencils heb ik er drie kleuren.
Met de producten uit deze lijn kan je veel verschillende looks maken en varieren in kleuren combinaties.


De wild shadow pots, zoals de mono oogschaduws heten, zitten in kleine ronde doosjes.
Ziet er best wel goed uit en deed mij in eerste instantie denken aan van die ouderwetse oogschaduwdoosjes van vroeger.
Deze hadden vaak ook zo'n zelfde soort verpakking.


De ronde doosjes hebben namelijk een draaideksel.
Apart en zie je niet veel bij merken.
Maar opzich is dit ook niet heel makkelijk, een deksel die vastzit aan de onderkant vind ik altijd net wat fijner en makkelijker werken.
Want je moet wel erg in hebben waar je het dekseltje laat.
Ook oogt het wat goedkoper, maar waar het uiteindelijk om gaat is natuurlijk het product zelf.

Ik heb de oogschaduws in de kleuren:

  • 45 Sapphire Blue - een medium helderblauwe kleur met zilveren shimmer
  • 15 Vicious Purple - een violet paarse kleur met zilveren shimmer
  • 55 Feral Brown - een warme medium bruin met wederom dezelfde zilveren shimmer erin.
Een pluspunt voor de leuke namen.
Ik vind het altijd wel leuk als producten een naam hebben in plaats van een aantal cijfers.




De pigment van de oogschaduws is echt erg goed.
De swatsches zijn een veeg, droog aangebracht en zonder een basis eronder.
Dus kan je nagaan hoe gepigmenteerd ze zullen zijn op een basis en als je ze nat aanbrengt.
Dan knallen de kleuren er helemaal uit.
Echt heel erg mooi.
Ook zijn de kleuren makkelijk aan te brengen en goed te blenden.'
Al hebben ze wel een lichte fall-out.
Maar dat is minimaal.

Erg fijne en mooi gepigmenteerde oogschaduws.
De verpakking is iets minder, maar de kleuren zijn top!
Prijs: € 7,99


Het andere product in deze lijn/collectie zijn de Wild Shadow Pencils 2in1 Gel Shadow + liner.
Deze zijn dus, zoals te naam al zegt, op twee manieren te gebruiken.
Zowel als een oogschaduw als een liner.

De pencils zien er goed uit, maar met zwart kan je dan ook maar zelden de mist in gaan bij verpakkingen.
Dit oogt namelijk altijd wel strak en netjes.
Wat ik heel handig vind is dat de dop en het uiteinde in de kleur van de pencils zijn.
Zo kan je de juiste kleur die je wilt hebben makkelijk en snel vinden.

De punten zijn vrij breed, maar toch makkelijk om mee te werken.
Zelfs wanneer je deze pencils als liner gebruikt.

De kleuren (van boven naar beneden):

  • 45 - een lichtblauwe kleur met shimmer
  • 40 - een koele goudkleur met shimmer
  • 15 - een grijzige taupe kleur met wederom ook een shimmer.
Jammer dat deze geen namen hebben, maar zien er mooi uit.

De pencils zijn ook goed gepigmenteerd en zien er mooi uit.
Ook voelen deze koel aan wanneer je ze aanbrengt op je oog.
Soms heb ik nog weleens dat zulk soort pencils gaan ''glijden'' op mijn ooglid, maar daar heb ik bij deze geen last van.
Ze blijven de hele dag goed zitten.

Ik maakte met een aantal van de producten de volgende twee ooglooks.

Hier gebruikte ik de paarse oogschaduw op mijn ooglid en de taupe kleurige pencil in mijn arcadeboog.
Zijn goed samen te combineren en te blenden.
De combinatie vind ik erg mooi en geeft een rustige maar toch opvallende ooglook.
De kleuren zijn wel feller in het echt dan op deze foto, meer als op de swatsches.

Dan maakte in deze tweede look met de goudkleurige pencil en de bruine oogschaduw.
Een meer neutrale look en erg mooi voor de komende herfst.

Prijs Wild Shadow pencils
€ 8,99

Erg mooie producten met een erg goede pigment.
Zijn makkelijk en goed samen te gebruiken en mooi te blenden.

Je kan de producten o.a. vinden bij de Etos, Kruidvat en DA.

Deze review bevat producten die door merken en bedrijven zijn toegestuurd.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?