Op een natuurlijke manier bruin worden

Nu het zonnetje schijnt, zie je veel mensen richting het strand vertrekken om 'lekker' bruin te worden.
Maar hoe word je op een natuurlijk manier bruin?

Laat ik beginnen met te zeggen dat de een nu eenmaal sneller bruin wordt dan de ander.
Zelf krijg ik amper een kleurtje in de zomer, omdat ik vrij weinig pigment in mijn huid heb.
En dus een vrij lichte huid heb en ook nog eens een lichte zonneallergie.
Daarentegen krijgt mijn moeder juist wel weer sneller een kleurtje.

Toen ik voor informatie op google kijk, kwam ik de meest bizarre tips tegen.
Zoals je insmeren met gewone olie tot aan het insmeren mijn wijnazijn!!
Zelfs om zonder SPF in de zon te gaan!!
Echt te bizar voor woorden, want dit is echt zo gevaarlijk voor je huid!

Je huid heeft echt maar dan ook echt een spf nodig tegen de zon.
Anders kan je huid flink beschadigen in de huidlagen en kan je hier na een aantal jaar flink last van krijgen, tot huidziekten aan toe.
En smeer je dan ook echt nooit maar dan ook nooit in met gewone olie of met wijnazijn.
Dit is zo ontzettend slecht voor je huid!.
Je braadt dan als het ware in de zon, erg slecht.
En dan te denken wat het met je huid doet!

Maar hoe wordt je nu eigenlijk op een natuurlijke manier bruin?
Gebruik wanneer je de zon in gaat een SPF en smeer je regelmatig in.
Wanneer je uit de zon gaat, gebruik je een aftersun om de huid te kalmeren.
En verder is het toch echt afhankelijk van hoeveel pigment je in je huid heb.
Zo krijg ik alleen een heel erg licht kleurtje, terwijl mijn moeder een duidelijk kleurtje krijgt.

Het enige wat je kan doen als je echt niet kleurt of nauwelijks is dan toch echt een bronzing product gebruiken als je er wat bruiner uit wilt zien.
Of een product wat de pigment stimuleert, waardoor je bruiner wordt.
Zoals deze van Lancaster.
Er zit dan niets anders op dan een beetje vals te spelen.

Wordt jij snel bruin of niet? Of gebruik je er juist aparte producten voor?

Reacties

  1. Wie smeert zich nu in met normale olie, oh dat is vast horror voor je huid. Ik word snel bruin, dus dat is voor mij geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?