Rimmel Match Perfection Foundation en BB cream


Een hele tijd terug bracht Rimmel deze twee producten uit, namelijk de Match Perfection Foundation en een BB cream.
Ja, ook een BB cream.
Echt zowat elk merk heeft wel een BB cream.
Vandaag ga ik beide producten aan jullie laten zien en voor jullie reviewen in deze duo review.

De Foundation zit in een glazen flacon met witte en blauwe details.
Een glazen flacon vind ik altijd mooi en luxe ogen, al loop je wel het risico dat als je deze laat vallen de flacon kapot is.
En de foundation overal zit, behalve op je gezicht.

Een van de fijnste dingen bij een foundation, een pompje.
Dit werkt zou veel makkelijker vind ik zelf.
En is ook handiger met doseren ervan.

De foundation is vrij vloeibaar, dus maar handig dat deze in een pompje zit.
Ik heb overigens de lichtste kleur die er is te krijgen, namelijk 100 ivory.
Ja het klopt, ik ben een bleekscheetje.
Op het moment van schrijven is deze mijn iets te licht, maar een heel klein beetje overigens.
Zo kan ik toch merken dat de zon ietsjes kleur heeft gegeven, al is het maar een klein verschil.

De foundation smeert soepel en makkelijk uit.
En is ook heel makkelijk egaal aan te brengen.
De geur is een vrij basic geur, een combinatie tussen een verzorgende geur en een typische foundation geur.
Opzich prima te doen en de geur ruik je verder niet op je gezicht.
En er zit een SPF in, maar een SPF 18, maar beter wel een lichte SPF dan geen SPF.

Deze kleur past perfect bij mijn huid, vooral in het najaar en de winter.
Ook bedekt deze goed oneffenheden en vlekjes en heeft een goede dekking.
 Niet als een dikke foundation, maar eerder luchtig en toch goed dekkend.

Een fijne foundation die in nog vijf andere kleuren/tinten te koop is.
Prijs €12,99


En jawel, wederom een BB cream.
Er is tegenwoordig erg veel keus van welk merk je een BB cream wil.

De BB cream van Rimmel zit in een tube met een nude kleur met blauwe accenten erop.
Ziet er opzich goed uit.

Wat belooft de BB cream?

  • Werkt als een primer
  • Verzorgend
  • Verkleint de porien
  • Werkt als concealer
  • Bedekt
  • Verzorgt
  • Matteert
  • Geeft een glow
  • Helpt de huid beschermen
Mooie beloftes heeft deze.
Maar dan is altijd nog de vraag of dit ook daadwerkelijk zo is.
Wel zit er een hogere SPF, namelijk SPF 25, in dan bij de foundation.
Dubbel plus punt!!


Ai, de minst fijne tube opening vind ik.
Hier meer pak je al snel te veel en loop je ook kans op een kliederboel van de dop en de tube te maken.
Liever had ik een wat smaller tuitje gezien.
Maar met voorzichtig werken lukt het wel.

De structuur is een stuk dikker dan bij de foundation.
Ik heb de bb cream in de kleur/tint light en deze vind ik nog best donker voor een lichte kleur.

De structuur doet echt denken aan een wat dikkige creme en voelt ook zo aan bij het uitsmeren.
Wel kan je het gelijkmatig aanbrengen en uitsmeren.

De kleur is zoals ik al verwachte iets te donker voor mij in het najaar en de winter.
In de zomer kan ik deze beter hebben, al moet ik deze dan toch nog net een tintje lichter maken met een dagcreme.
Wat ik wel jammer vind ik dat veel merken maar twee kleuren uitbrengen, een light en een medium/dark.
De lichte is nooit echt licht en de medium/dark nooit echt donker voor de getinte huid.
Zou ook bij deze van rimmel.
Het zou toch echt stukken beter zijn als er meer kleuren waren, net als bij foundation.

En nog de beloftes, maakt de BB cream deze waar?
  • Werkt als een primer - naar mijn idee is het niet de bedoeling om nog een andere foundation/bb cream over deze bb cream aan te brengen, dus een beetje vreemde keuze.
    Wel blijft de bb cream goed zitten.
  • Verzorgend - droogt mijn huid niet uit en voelt zacht aan.
  • Verkleint de porien - verkleint ze niet echt, maar maakt ze minder zichtbaar.
  • Werkt als concealer - de bb cream bedekt plekjes e.d erg goed.
  • Bedekt - op de dekking is niets op aan te merken en deze is prima.
  • Verzorgt - maakt mijn huid zacht, doet verder niet echt iets bijzonders.
  • Matteert - dit doet de bb cream inderdaad, alleen tegen het einde van de middag gaat je huid wel iets glanzen.
  • Geeft een glow - geeft inderdaad een mooie glow, als van een stralende huid.
  • Helpt de huid beschermen - zit immers een SPF 25 in dus ook bescherming.
Het grootste deel van de beloftes is ook echt zo, erg goed voor een fijne BB cream.
Alleen met een minpunt voor de tinten.

Prijs: €9,99
Beide fijne producten en werken goed.
Alleen mogen er van mij wel meer keuze in de kleur van de BB cream komen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?