Schrikt een negatieve review jou af?

Reviews over producten kan je overal in overvloed op internet vinden.
En zijn handig als je wat informatie wilt op zoeken over bijv. die ene lipstick of nagellak.
De ene keer is de review positief en de andere keer laat de review niks goeds over van het product.
Want ja, een negatieve review kan ook voorbij komen.
Maar schrikt een negatieve review jou af en besluit je dus maar het niet te kopen?
Zelf lees ik ook regelmatig andere blogs en natuurlijk kom ik dan ook weleens een review tegen waarin er maar weinig goeds te vinden is over het product, laten we maar zeggen.
Zelf lees ik deze review door en hierbij zijn dan ook foto's belangrijk, zodat ik ook zelf een idee kan vormen over het product.
Want het kan net zo goed wezen dat ik bijv. de lipstick er prachtig uit vind zien.
Terwijl degene die er over schreef deze afschuwelijk vond.
Vaak zijn reviews dan ook echt de mening van een persoon en is mijn mening er misschien weer totaal anders erover.
Meestal kijk ik dan ook in de winkel, als ik het product tegen kom, wat ik er eigenlijk zelf van vind.
En als ik deze dan wel mooi vind, en het geld er voor heb, dan koop ik deze gewoon.
Want meningen verschillen nu eenmaal over wat mooi is en wat niet.
Ik laat mij er niet echt door afschrikken en vorm er eerst liever zelf nog een mening over dan af te gaan op wat een ander er van zegt.

En wat vind jij? Koop je een product niet dat negatief is gereviewt of oordeel je liever nog eerst zelf erover in de winkel om het (misschien) dan nog te kopen?

Reacties

  1. Een negatieve review zet me wel even op scherp en ik zou het minder snel kopen! Wel weet ik dat smaken en meningen kunnen verschillen en dat hou ik in mijn achterhoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meningen verschillen altijd. Ik kijk dan vooral naar hun ervaring en in verband met hun huidstype. Plus vergelijken met een paar andere reviews kan nooit kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?