Talking about beautybloggin tag

Aangezien vandaag mijn blog precies twee jaar bestaat, vond ik het wel leuk om jullie meer te vertellen over hoe mijn blog nu precies is ontstaan en over wat dingen er omheen. Ik kon dit wel doen aan de hand van een heel artikel, maar ik vond het leuker om hiervoor de ''talking about beautybloggin'' tag voor te gebruiken. Dus op naar de tag.
Waarom ben jij een beautyblog begonnen? 
Ik begon mijn blog eigenlijk als een blog waar ik wat schreef over beauty en waar ik ook gedichten en foto's op kon plaatsen. Maar ik begon het beauty gebeuren steeds leuker te vinden, waardoor mijn blog eigenlijk compleet is veranderd in een beautyblog. Met wel zo af en toe nog wat lifestyle artikelen. Maar beauty vind ik eigenlijk het leukste deel.
Hoe kom je aan de naam van je blog? 
Toen ik mijn blog wilde gaan maken, had ik verschillende namen ervoor op een papier geschreven. Ik had er ook een aantal bij met het woord beauty erin, maar dit vond ik toch niet bij mij en mijn blog passen. Het voelde niet alsof het dan ook mijn blog is, want je ziet namen met het woord beauty al heel vaak voorbij komen. De naam Live, Life and Dream had ik er ook tussen staan. Dit vond en vind ik er het beste bij passen, omdat het meer een soort ''inhoud/gedachte'' heeft dan de zoveelste blog met het woord beauty erin. Niet om degene die hun blog zo genoemd hebben te beledigen of iets, dit is gewoon mijn mening. Met Live, Life and Dream bedoel ik te zeggen dat je je eigen leven moet kunnen leiden zonder dit door andere te laten doen en ook altijd je dromen moet kunnen hebben.
Hoeveel bezoekers heb je ongeveer? 
Dit verschilt echt per maand. De ene keer zijn het meer bezoekers en de andere keer minder. Vooral in de vakantie periode zijn er minder bezoekers. Op het moment zit in rond de 17.355 unieke bezoekers per maand. Hier verbaas ik mij soms nog wel een over. Maar ik vind het natuurlijk erg leuk dat zoveel mensen mijn blog bezoeken en lezen.
Wie werken er allemaal mee aan je blog? 
Voornamelijk werk ik alleen aan mijn blog. Maar ook mijn ouders helpen mij wel eens mee als soort van gastblogger. Zo reviewt mijn vader alle mannen producten die ik opgestuurd krijg en mijn moeder maakt samen met mij de recept artikelen en helpt mij ook wel met het reviewen van de vrouwen/andere producten. Ik vind het echt super van mijn ouders dat ze mijn mee helpen met mijn blog.
Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
De samenwerking met bedrijven en merken en het via mijn blog ook leren kennen van andere bloggers. Al is het dan alleen maar via internet.
Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel? 
Dit verschilt per artikel en ook met wat voor soort het is.

Werk je samen met bedrijven? 
Ik werk al met verschillende bedrijven samen en krijg hier ook regelmatig pakketjes van opgestuurd. Samenwerken met bedrijven vind ik erg leuk om te doen. En hierdoor leer je ook veel mensen kennen en daarnaast ook sociale en zakelijke vaardigheden. Want als je het goed bekijkt zijn het toch zakelijke contacten.
Met wat voor een camera maak je de foto’s voor je artikelen? 
Dit is een vrij basic camera, maar de foto's zien er altijd wel goed uit. Ik heb er zelfs wel eens complimenten over gekregen. Mijn camera is een Canon Digital IXUS 100 IS 12.1 megapixel. Niet echt een super moderne camera maar de foto's zijn best wel van goede kwaliteit. Alleen die van mijn filmpjes is niet je van het, maar op zich prima te doen. Al zit ik er wel eens over na te denken om voor een aparte filmcamera te sparen.
Waar haal jij je inspiratie voor een nieuw artikel vandaan? 
Die haal ik overal vandaan. Veel uit mijn eigen ideeën/inspiratie, maar ook uit tijdschriften, tv, youtube en ook van foto's. Als je goed kijkt en zoekt kan je op veel plekken inspiratie vinden voor artikelen.
Krijg je weleens negatieve comments? 
Deze heb ik weleens gehad ja, zelfs twee weken terug nog op youtube. Niet de leukste comments en meestal vind ik deze behoorlijk irriterend. Degene die zo'n rare, en dat is soms nog zacht uitgedrukt, comment achter laat, krijgt op dezelfde manier een antwoord terug van mij. Ik heb namelijk gemerkt dat je er het beste direct bovenop kan zitten, want als je het maar laat gaan kan het best uit de hand lopen. En laat ik het zo zeggen, mensen die mij op mijn blog of youtube beledigen of op welke manier dan ook beledigende dingen zeggen die kunnen op dezelfde manier door mij behandelt worden, want wie de bal kaatst kan die terug verwachten en goed ook. En diegene hoef ik dan ook niet meer op mijn youtube of blog en word gebannen, heel eenvoudig, want als je je niet normaal kan gedragen hoef ik je op geen van beiden te hebben!
Maar gelukkig heb ik het merendeel van de tijd fijne en aardige bezoekers en leuke comments! 
Plaats je iedere dag een nieuwe post? 
Elke dag plaats ik 1 a 2 artikelen. 2 artikelen probeer ik zo vaak mogelijk per dag te doen, maar het komt ook wel eens voor dat er maar 1 artikel online komt. Het is ook weleens voorgekomen dat er geen artikel online is verschenen, maar dit lag dan aan omstandigheden waardoor ik echt geen tijd had om iets te plaatsen.
Wat voor een soort layout heb je? En heb je hem zelf gemaakt? 
Ik heb een vrij strakke lay-out met roze tinten en zelf vind ik dit er wel mooi en professioneel uitzien. Deze heb ik niet zelf gemaakt, maar wel de kleuren zelf aangepast.
Hoe lang doe je ongeveer over een artikel? 
Dit ligt aan wat voor artikel het is. Een filmpje duurt weer langer dan een artikel, omdat je moet filmen, bewerken, uploaden en zelf ondertitel ik ze ook. Zijn nog niet allemaal ondertitelt, maar dit kost ook veel tijd en wanneer het mogelijk is ondertitel ik een filmpje. Want een filmpje van 20 minuten kost ong. 2 uur om te ondertitelen en dat is dan naast het bewerken e.d. Dus er veel werk, maar doe het graag voor mijn blog. Een artikel zoals dit is ong. 20 minuten met het invullen. Voor reviews kost het meer tijd, want ik moet dan de foto's maken, swatschen, testen, het artikel zelf schrijven, foto's uitzoeken en uploaden. Dit neemt ook wel veel tijd. Maar het verschilt dus heel erg per artikel.
Is je blog je bedrijf? Zo ja, hoe werkt het en wat vind je er van? Zo nee, zou je het willen?
Jammer genoeg nog niet, want ik zou dit wel heel graag willen. Lijkt mij echt fantastisch om je blog als baan te hebben. Misschien is dat wel veel werk, maar ik zou het er voor over hebben.

Hoop dat jullie nu weer wat meer weten over mijn blog en mijzelf.
Als het je leuk lijkt, neem dan gerust de tag over.

Reacties

  1. Wat leuk dat het al twee jaar bestaat! Fijn dat je familie af en toe ook een handje helpt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?