Etos Basics: foundation & lipgloss


Voor een look te maken heb je een aantal basis producten nodig.
Maar wat als je nu niet veel geld hebt te besteden aan make-up of wanneer je het graag budget wilt houden?
Dan kan je bij de Etos goed terecht.
Deze heeft namelijk sinds een tijdje nieuwe foundations en lipglosses in het assortiment.
Producten die de basis zijn voor je look en een fijn klein prijsje hebben.

De foundation is in een aantal kleuren verkrijgbaar.
Ik heb de foundation in 002.

De tube waar de foundation inzit is doorzichtig met zilverkleurige details.
Het ziet er wel vrij basic uit, maar daar is niets mis mee.
Beter een foundation in een basic tube die doet wat er wordt beloofd, dan een prachtig en perfect uitziende tube waarvan de foundation totaal niets is.

Een minpuntje vind ik de opening.
Deze is hetzelfde als bij een tube voor creme.
Een tube met een tuitje vind ik fijner werken bij foundations en daarmee heb je ook minder kans dat je teveel pakt.
Al kan ik ook met deze opening nog best redelijk overweg, mits ik niet te hard in de tube knijp.

De foundation is net niet te donker voor mij.
Wat ik erg fijn vind is dat het een wat vloeibaarder foundation is.
Hierdoor is deze makkelijk aan te brengen en gelijk matig over je gezicht te verdelen.

Ook bevat de foundation jojoba-olie en vitamine E.
Dit zorgt voor extra hydratatie van de huid en beschermt de ook tegen invloeden van buitenaf.
Daarnaast bevat deze geen parfum.
En daar zit nog klein minpuntje.
De foundation vind ik niet bepaald lekker ruiken, net als de foundations die je vroeger had.
Een soort droge poedergeur, ik weet niet hoe ik deze precies moet omschrijven.
Maar wel weer goed dat er geen parfum inzit, want hierdoor loop je minder kans op huidirritaties die kunnen komen door parfum.

De foundation dekt goed, is makkelijk te verdelen en geeft mijn huid een mooie matte finish.
Alleen de geur is niet zo fijn, maar dit is persoonlijk.
Verder vind ik het een erg fijne foundation.

Prijs: € 2,99

Naast de foundations zijn er ook een aantal lipglosses aan het assortiment toegevoegd.
Ik heb 05, dit is een lichte kersenkleur met shimmer erin.
Een erg mooie kleur zo te zien.
Ook bij de lipgloss is de verpakking vrij basic.
Wat wel handig is is dat je door het doorzichtige deel al snel ziet welke kleur de lipgloss heeft.

De lipgloss, die in een tubetje zit, heeft een schuin afgesneden deel waarmee je de lipgloss aanbrengt.
Dit vind ik een fijne manier om lipgloss mee aan te brengen vanuit een tube.

De lipgloss is semi-transparant, dus verwacht geen heel dekkende lipgloss.
Maar dit verwacht ikzelf vaak ook nooit van een lipgloss.
Want als ik een dekkende lipkleur op wil dan pak ik toch meestal een lipstick.
En ik vind het ook wel mooi als lipgloss semi-transparant is van kleur.
Oogt veel natuurlijker.
Op je lippen zie je de kleur best wel goed, net als de shimmer.
Dit vind ik een erg mooi kleur.
Niet te opvallend, maar toch wel wat kleur.
De lipgloss is verder vrij geurloos.
Wat mij betreft een pluspunt is, want een sterk ruikende gloss vind ik nooit zo fijn.
De lipgloss is wel wat plakkerig, maar hierdoor blijft deze wel goed zitten.
En overleeft wel een hapje en een drankje.
Al moet je na een tijdje wel bijwerken, maar dat is zo gebeurt.

Een fijne en mooie lipgloss.

Prijs: €2,49

Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?