Geloof jij in vrijdag de 13e?



Vandaag is het vrijdag de 13e.
Veel mensen geloven dat vrijdag de 13e een ongeluksdag.
En dat je op moet passen met het breken van spiegels, onder ladders doorlopen en vooral niet het pad moet kruisen met een kraai of een zwarte kat.
Geloof jij hierin?

Ikzelf geloof hier niet in.
Want waarom zou per se een dag in de zoveel jaren een ongeluksdag zijn?
Als er iets staat te gebeuren, gebeurt het toch wel.
Ongeacht welke dag het is en is het puur toeval wanneer dit op vrijdag de 13e gebeurt.
Alhoewel er dan weer mensen zijn die zeggen dat toeval niet bestaat, maar dat even terzijde.
Ik geloof wel dat als het lot iets voor je bepaalt, dit nu eenmaal zo is.
Klinkt misschien vreemd, maar ik denk daar zo over.

Voor zwarte katten en kraaien ben ik niet bang.
Die dieren kunnen er nu ook eenmaal niets aan doen dat ze die kleur hebben en om ze dan gelijk ongeluksbrengers te noemen vind ik wat ver gaan.
Al ben ik niet bepaald dol op kraaien, maar dat ben ik op geen enkele vogel die groter is dan een parkiet.
Dat heeft verder niet met bijgeloof te maken.

Wel zou ik nooit onder een ladder doorlopen, maar meer omdat je 9 van de 10 keer iets op je hoofd kan krijgen als je dit doet.
Dit heb ik wel eens zien gebeuren en was niet op vrijdag de 13e.
Dus meer uit veiligheidsoverzicht.

Kort gezegd ik geloof er niet in en verder heb ik zowiezo weinig met bijgeloof.
Daar is voor het over grote meerendeel niets van waar en maakt mensen eigenlijk alleen maar bang.

Wat vind jij van bijgeloof? Geloof jij in vrijdag de 13e?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?