Goed of niet? Alcohol in gezichtstonic.

Om je gezicht te reinigen kan je naast facewash en een milk ook een tonic voor het gezicht te gebruiken.
Hier kan je ook nog kiezen uit een tonic met alcohol of een tonic zonder alcohol.
Maar wat is nu beter, juist een tonic met alcohol erin of juist zonder?
En maakt het verschil?

Laat ik beginnen met het feit dat het wel degelijk verschil maakt of je een tonic met of zonder alcohol gebruikt.
Een tonic met alcohol erin wordt vaak aanbevolen om te gebruiken wanneer je veel last hebt van puistjes en andere onzuiverheden.
De alcohol die erin zit droogt de puistjes snel uit, maar hierdoor wordt ook je huid sneller droog en droogt deze ook uit.
Waardoor je juist weer een wat voedender en vettere creme moet gaan gebruiken.
Maar hier kan je dan weer puistjes van krijgen.

Een tonic zonder alcohol erin is veel milder, maar reinigt even goed je gezicht.
Het werkt wat langzamer om hier je puistjes mee weg te krijgen, maar is stukken beter voor je huid.
En droogt deze ook niet uit, zoals bij een tonic met alcohol.
Zelf heb ik veel baat bij een tonic zonder alcohol, want wanneer ik de variant met alcohol erin op mijn gezicht gebruik gaat het eventjes goed.
Maar daarna krijg ik juist veel meer last van puistjes en droge plekken.
En dit heb ik totaal niet bij de tonic zonder alcohol erin.
Producten die eigenlijk altijd goed werken en bij elk huidtype gebruikt kunnen worden, zijn de gezichtsproducten van Neutral.
Deze bevatten geen alcohol, parabenen en parfum.

Dus als je producten voor je gezicht zoekt is het zeker een goede tip om eens een kijkje te nemen bij de producten die voor de gevoelige huid zijn of zoals ik net al zei, bij de producten van Neutral.

Reacties

  1. Ik ben het wel met je eens dat producten zonder alcohol fijner zijn! Ik heb een gecombineerde huid en hoewel alcohol eventuele puistjes snel uitdroogt, droogt de rest van mijn huid er ook heel snel van uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vermijd het liefst ook alcohol, maar soms vind ik het juist wel fijn in een product. Voor mijn gecombineerde huid past het op een of andere manier :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Af en toe wat alcohol in een face-tonic vind ik wel lekker maar dan echt af en toe als mijn huid besloten heeft om wat extra olie te produceren omdat het een extra opdracht van een klein land heeft gekregen om meer te produceren. :P Voelt op zo'n moment wel lekker fris aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?