Tag Nailpolish & me



Het werd wel weer eens tijd voor een nieuwe tag.
Daarom vandaag de nailpolish & me tag.
De tag die helemaal in het teken van nagellak staat.
Benieuwd naar alle nagellak vragen en mijn antwoorden?
Dan snel naar de Tag.




1. Hoeveel lakjes telt jouw stash?
Dit zijn er behoorlijk veel. Ik berg mijn lakjes op in een grijze ikea helmer en er zijn een paar lade die behoorlijk vol zitten. Hoeveel lakjes ik heb, heb ik niet geteld. Ik heb dit een paar keer geprobeerd, maar het is eigenlijk te veel om te tellen en meestal raak ik halverwege de tel kwijt. Het zullen er rond de 300 lakjes zijn. Ja, inderdaad behoorlijk veel.

2. Van welk merk bezit je de meeste lakken?
De meeste lakjes zijn van Essence en Catrice. Deze zijn lekker betaalbaar en er zitten leuke en mooie kleuren tussen. Ik heb vooral veel lakjes uit LE. Ook heb ik er redelijk wat van Trind. Wat gewoon een erg goed merk is.

3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Roze en paars. Hier heb ik echt verschillende tinten van. Van donker tot lichtroze en van creamy tot shimmery.

4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Dit zou ik echt niet weten, ik heb zoveel lakjes. Wel heb ik maar twee lakjes met een parelmoer glans die ik eigenlijk nooit gebruik. Ik vind parelmoer niet echt een mooie finish voor nagellak. Mijn moeder daarentegen weer wel.
5. Welke nagellak draag je het meest?
Ik heb niet een lakje of kleur dat ik het meest draag. Dit verschilt per keer en welke kleur ik op dat moment op wil doen. Wel is Essie Lovie Dovie een van mijn favoriete roze kleuren. Deze is gewoon de perfecte roze kleur.

6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Eigenlijk geen een lakje. Ik zoek namelijk regelmatig mijn stash uit en wat dan niet goed meer is gooi ik weg.

7. Gebruik je een basecoat?
Vaak wel, maar het komt ook weleens voor dat ik het vergeet en er dan pas aan denk als ik de kleur lak en al op heb gedaan. En vaak is het dan ook nog een lakje waar je nagels wat van gaan verkleuren. MAar meestal denk ik er wel aan.

8. Gebruik je een topcoat?
Hier denk ik wel altijd aan. Ik vind nagellak er dan altijd net wat mooier uitzien, veel gladder en glanzender. Ook voor nailart gebruik ik het altijd, want zo blijft het veel langer mooi zitten.

9. Stempelen of uit de losse hand?
Stempelen vind ik ook wel leuk, maar het liefst maak ik nail-art uit de losse hand. Dit vind ik altijd veel leuker om te doen. En ik hou wel van kleine priegelwerkjes.

10. Hou je van glitters/shimmer of toch liever een crème finish?
Glitters! Ik heb dan ook best wel wat glitter topcoats. Alhoewel ik lakjes met een creme finish ook wel mooi vind staan. Alleen gaat mijn dit na een tijdje vervelen, waarna ik er toch weer een glitter topcoat over doe.
11. Voel je je kaal zonder nagellak?
Nee, niet echt. De ene keer wissel ik veel van nagellak en de andere keer kan ik makkelijk een aantal weken zonder nagellak rond lopen. Maar dan vind ik het daarna toch wel weer leuk om nagellak op te doen en nail-art te maken.

12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Geen een. Ik heb al een tijdje geen nagellak gekocht, omdat mijn stash langzaam aan toch net iets te groot begint te worden en ik het zonde vind dat er zelfs een aantal lakjes in mijn stash staan die ik nog nooit heb opgehad.

Hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Neem gerust de tag over als het je leuk lijkt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?