Mijn top 3 favoriete bloemen


Bij het koude herfstweer zou je hier niet direct aan denken, maar ik vindt bloemen altijd kunnen.
Bloemen geven net wat meer sfeer en gezelligheid aan je kamer/huis.
Een stukje natuur in huis en wat ook prima in de herfst en winter kan.
Ook nu heb ik in de huiskamer weer eens bloemen staan en het leek mij weleens leuk om te vertellen wat mijn favorieten bloemen zijn.

Rozen

Op nr 1 van mijn favorieten bloemen staan toch zeker wel rozen.
En dan met name sweetheart rozen en pioenrozen.
De bloemen die ik deze keer in de huiskamer heb staan zijn dan ook sweetheart rozen.
Ik vindt deze erg mooi en zijn ook nog eens extra fijn met schoonmaken, omdat ze geen doornen hebben.
De geur is ook erg lekker.
Naast deze rozen vind ik pioenrozen prachtige bloemen, mooi groot en heerlijk ruikend.
Alleen zijn deze bloemen maar een beperkte tijd te koop, wel jammer.
Toch gewoonweg prachtige als je de bloemen zo ziet!


Amaryllis

Is eigenlijk een plant, maar krijgt erg mooie bloemen.
Daarom plaats ik deze er tussen.
Op het moment zit deze bij mij thuis nog in de knop.
En ook moet de plant nog wel een stuk groeien, maar als de knop dat eenmaal uitkomt zien de bloemen er zo uit.
Er komen meerdere bloemen uit en de amaryllis is ook een echt een opvallende plant.
Je kan deze ook krijgen voor in een vaas net als snijbloemen, maar de plant zelf vind ik mooier.
En de bol geeft ook nog eens na een tijd kleine bollen naast de grote bol.
Dus als je een bol koopt heb je er naderhand een stuk meer bollen en dus ook meer van deze planten!

Chrysanten



Chrysanten zijn ook een van mijn drie favorieten bloemen.
Ook deze kan je als plant krijgen, gaan wel iets langer mee dan de snijbloemen.
Alleen het enige nadeel is dat er altijd een soort webjes in de plant lijken te komen.
En aangezien ik niet zo'n held ben met spinnen, zelfs niet met de allerkleinste spinnetjes, kies ik dan toch voor de snijbloemen.


Zoals je kan zien hou ik wel van kleurrijke bloemen.
Wat voor bloemen/planten vinden jullie mooi?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?