Remington Pro Air Shine Föhn


Met nat haar in de herfst, en vooral in de winter, naar buiten gaan is niet zo'n goed idee.
Want door het water in je haar kan je haar bevriezen!
Niet echt fijn natuurlijk en dit wil je toch voorkomen.
En dan biedt een goede en sterke föhn een uitkomst.

Remington brengt speciaal drie season proof föhns uit.
Namelijk de Remington Pro Air lijn.
Uit deze lijn heb ik de Pro Air Shine föhn.
Dit is een 2300 Watt haardroger met een blaassnelheid van 85 Km/h op de hoogste stand.
Een behoorlijke snelheid om je haar te drogen!


Informatie over de föhn op de doos.
De föhn belooft ook je haar een mooie glans te geven zonder te pluizen.


Naast de föhn zitten er in de doos ook een diffuser en een blaasmond bij.
De föhn voelt stevig aan en ligt goed in de hand.
Deze föhn is overigens wel even wennen, want ik heb een hele tijd een lichtere fohn gebruikt en dan merk je wel verschil.
Ook qua sterkte van droog kracht van de föhn.
Maar ik kan je nu al vertellen dat ik dit echt een super goede föhn vindt.


De opzetstukken.
De diffuser, dat is het opzetstuk met die pinnetjes erop, is bedoeld voor krullend haar en om de natuurlijke golven in je haar te benadrukken.
Nu heb ik van mijn eigen vrij steil haar, maar wel met hier en daar wat golven erin.
Wanneer ik dan de diffuser gebruik, krijg ik mooie en duidelijke golven in mijn haar.
Wat ik overigens erg mooi vindt staan.
Het andere opzetstuk is een blaasmond, die erg fijn werkt om in combinatie met je borstel te gebruiken.
Wanneer ik dat doet krijg ik mooi glanzend en pluisvrij haar.


En waar het natuurlijk allemaal om gaat is de föhn.
Deze heeft een strakke vormgeving, wat ik er erg mooi uit vindt zien.
En ook heeft de föhn nog een ophang lus waar je deze aan op kan hangen.
Erg handig als je klein behuisd bent en niet veel ruimte heb of wanneer je het makkelijker vindt om je föhn op te hangen.

Aan de achterkant zit zoals altijd bij föhns een lucht filter/rooster.
Vaak kan je deze bij de meeste föhns niet eraf halen om deze schoon te maken.
Maar bij deze föhn kan dat wel.
Erg handig, want met regelmatig schoon maken gaat je fohn ook langer mee.

Op het handvat zitten drie verschillende knoppen.
De bovenste knop is voor cool shot.
Wanneer je deze indrukt komt er een koude lucht stoot uit.
Dit vindt ik zelf erg fijn werken voor na het föhnen op de warme stand.
Om dat zeg maar je haar even af te koelen en om je haar beter te laten 'zitten'.
Daaronder zit het schuifknopje voor de warmte standen, dit zijn er drie.
Een streepje is vrij koel, de tweede is al wat warmere en de drie streepjes die zijn goed warm te noemen.
En de laatste schuifknop is om de fohn aan te zetten en voor de blaas snelheid.
0 is uit, het kleine molentje is de normale fohn snelheid en het grote molentje is om je haar snel te drogen.
Hier komt dan ook behoorlijk wat kracht uit.

De föhn vindt ik erg fijn en goed werken, want mijn haar is er erg snel droog mee en krijgt ook een mooie glans en volume.
Want ik vind het zelf altijd fijner als mijn haar snel droog is met een fohn, in plaats van dat ik alsnog lang moet föhnen.
Maar met deze föhn is je haar föhnen zo gedaan.

Een erg fijne föhn die goed werkt en ik je zeker kan aanraden!
En van goede kwaliteit is.

Te koop bij o.a. BCC, Kijkshop, Media Markt, bol.com en wehkamp.nl

Prijs: €24,99

Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

Reacties

  1. Lijkt me een heel handig product! Dat gevaar van je haar dat bevriest heeft er bij mij al voor gezorgd dat ik meestal 's avonds mijn haar probeer te wassen, maar zelfs dan moet ik soms nog wel eens de deur uit en is mijn haar nog nat, dus dan is dit wel een uitkomst! Hij is ook helemaal niet duur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg handig dat je hem goed kunt onderhouden en dat hij ook echt het haar laat glanzen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?