Mijn kruidentuintje - update




In de afgelopen Picture Moment liet ik al een aantal foto's geplaatst van mijn kruidentuintje die ik op de veranda heb.
De planten zijn al behoorlijk gegroeid en ik vond het wel een leuk idee om dit met jullie te delen.










Ik vindt het altijd erg boeiend om te zien hoe het groei proces gaat van de kruiden en komkommer planten die ik heb gezaaid.
Juist interessant om te zien hoe alles groeit en bloeit.
Misschien vreemd, maar ik vindt dit juist erg leuk om te zien.
En je hebt ook je eigen onbespoten groenten en kruiden, dus extra gezond.

In de allergrootste bak die ik op de veranda heb hangen, zijn alle plantjes uitgekomen.
Sommige zijn al vrij groot, terwijl de mint nog maar een inimini plantje is.
In het eerste deel van de grote bak zitten rozemarijn en mint.
Mijn roze marijnplantjes zijn al goed aan het groeien.
Maar bij mijn mint plantje moet je er goed kijken om deze te zien.
Deze is echt nog inimini klein.

De rechterkant van de bak is daarentegen al vrij groot en ook al klaar om te eten.

In het kleine bakjes zijn inmiddels alle drie de kruiden volgroeid.
Al mag de eerste nog wel wat verder groeien.

Wat ik nog leuker vindt om te zien zijn de komkommer planten.
Een plant heeft al een bloem die inmiddels al aan te dichtgaan is, wat weer een teken is dat er binnenkort een komkommertje aan gaat groeien.

Aan de andere twee planten zitten ook al aardig wat knoppen voor de bloemen.
Ik telde in totaal iets van acht bloemknoppen, dus als het allemaal goed lukt met groeien heb ik rond de acht komkommertjes.
Echt super leuk om te zien hoe een komkommer groeit.

Jammer dat ik geen echte tuin heb.
Want als het dan aan mij lag had ik een hele moestuin!

Ook heb ik nog een kort filmpje gemaakt van mijn kruiden en komkommerplanten.
Geeft een beter beeld dan alleen maar foto's.
En hier is mijn mint plant wel goed op te zien ;)

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?