Doorgaan naar hoofdcontent

Update Speedy - geen mannetje, maar een vrouwtje

Een tijd geleden deed ik al de Furry Friend Tag met Speedy. Hierin vertelde ik jullie al het een en ander over Speedy. En vandaag een update over hoe het met Speedy is. Want sinds de Furry Friend Tag zijn er wat dingen veranderd. Zo bleek speedy geen mannetje, maar een vrouwtje te zijn! Hier kwamen we op wel een heel aparte manier achter! Lees snel verder om te weten te komen hoe!




Juist, je leest het goed. Al die tijd dat ik dacht dat Speedy een mannetjes kanarie was, bleek hij dus een zij te zijn. Kwam toch wel als een hele verrassing, kan ik wel zeggen. Want op 27 November 2016, legde ze haar eerste eitje! Precies op mijn verjaardag.

Voordat ze eitjes ging leggen, begon haar gedrag al te veranderen. Ze ging minder fluiten, wat ze is eerst wel vaak deed. En begon ook meer grit uit het zand te eten en meer water te drinken. Dit hadden toen al tekenen kunnen zijn dat ze eitjes ging leggen. Maar als je in de winkel te horen hebt gekregen dat het een mannetje is, dan ga je daar ook van uit. Maar hij, bleek dus toch echt een zij te zijn. Niet dat dat voor mij iets uitmaakt, het is nog steeds mijn Speedy. Wel schrok ik mij rot toen ze op mijn verjaardag helemaal suf was en maar in het mandje bleef liggen dat ze in haar kooi had. Mijn moeder kon haar zelfs zou oppakken, zonder dat ze tegenstribbelde. En dat was zeker niet Speedy haar normale gedrag. Ik dacht even echt dat ze het niet ging redden en ze dood zou gaan. Ze zat helemaal met haar bekje open en maar te puffen en alles. En als je denkt dat je kanarie een mannnetje is, denk je niet gelijk aan het feit dat die een eitje aan het leggen is.

 
Maar wat bleek toen Speedy eraf ging om water uit haar bakje te drinken, ze had een eitje gelegd. De volgende dagen kwamen er nog drie eitjes bij. Maar geloof mij, als je het niet verwacht dan is het wel schrikken. Ik heb toen de winkel opgebeld waar we Speedy hadden gekocht. En om een lang verhaal kort te maken, het was een foutje. Ze hadden niet goed gekeken en Speedy als mannetje verkocht, terwijl je duidelijk bij een vogel kan zien of het een mannetje of vrouwtje is. Maar het gekke is juist dat Speedy fluit als een mannetjes kanarie. Dus was echt onverwacht. Dit heb ik ook tegen degene in de winkel gezegd. Maar er werd verder niets aangedaan. Dus ik weet nu al dat ik niets meer koop bij deze dierenwinkel. Als je nog niet eens iets van je dieren af weet. We hebben wel na anderhalve week het nestje bij Speedy uit de kooi gehaald, want ze waren onbevrucht en Speedy was totaal uitgeput. Dus de eitjes moesten gewoon weg.

Gelukkig gaat alles helemaal goed met Speedy en fluit ze heel goed voor een vrouwtjes kanarie. Ze is op 6 Januari 2017 ook alweer 1 jaar oud geworden! Een lekker ondeugend ding, die ik voor geen goud zou willen ruilen voor een mannetjes kanarie!

Hier heb ik ook nog een leuke video van Speedy, die ik heb gefilmd toen ik haar net een paar maanden had.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

video - Diergaarde blijdorp Diashow

Toen ik in de vakantie in Diergaarde Blijdorp was, maakte ik ook een aantal foto's. Deze laat ik vandaag aan jullie zien in deze diashow.

Catrice LE Travellight Story

Cruise Collecties van bekende ontwerpers combineren maritieme elementen met de trends van de jaren ’50. De reisproducten van de limited edition Travelight Story, die verkrijgbaar is in juli, zijn hier geheel op geinspireerd en dit is terug te zien in de make-up. Kijk je mee?

Live, Life and Dream bestaat 6 jaar!!!