NYC Smooth Skin Primer & Smooth Skin BB Creme


NYC heeft sinds kort twee nieuwe Skin Smooth producten aan het assortiment toegevoegd.
Een primer en een BB creme.
Ja, inderdaad is er wederom een nieuwe BB creme bij in beautyland.
Deze keer van NYC.
Wat beide producten gemeen hebben is dat Smooth Skin in de naam hebben.
Wat wil zeggen dat ze beide zorgen voor een zachte huid.
Altijd mooi meegenomen en je kan ze ook samen gebruiken.

NYC Smooth Skin Perfecting Primer



Een primer voor onder je foundation of BB creme is erg handig.
Wat hierdoor blijft je make-up vaak mooier en langer goed zitten.
En vooral nu de feestdagen er ook weer aan komen is het altijd wel handig om in je stash.

De Skin primer van NYC zit in een witte tube met zwarte details erop.
Ziet er mooi en strak uit.
De opening is hetzelfde als bij een tube met creme.
Meestal vind ik deze niet zo fijn, maar voor een primer vind ik dit niet zo erg.
Want op zich kan je er nog wel goed de juiste hoeveelheid mee doseren.


Vaak heb je dat in primers veel silicone zitten, waardoor je weer last van puistjes kan krijgen.
Hier heb ik zelf altijd last van bij producten met veel silicone erin.
Wat ik erg fijn vind is dat ik in deze primer maar een heb kunnen vinden.
Een stuk beter dan veel silicone erin en daardoor krijg ik van deze primer ook geen puistjes.
Erg fijn, want ik gebruik voor de feestdagen graag een primer zodat mij nmake-up langer goed blijft zitten.
En dan is deze daar perfect voor.


De primer ziet er uit als een witte creme, maar als je deze uitsmeert op je gezicht dan wordt deze transparant.
Je hebt maar weinig nodig voor je hele gezicht, dus met de 30 ml die in de tube zit kan je lang doen.
Het enige kleine nadeel is dat er vrij veel shimmer in zit.
En dit kan in kunstlicht nogal eens voor een discobal effect geven.
Dit vind ik iets minder fijn en zo daarom de primer nooit alleen dragen.
Op de tube staat namelijk dat je dit ook kan doen.
Zelf gebruik ik deze liever onder een foundation of BB creme.

Wanneer je dan nog even je gezicht afpoedert, geeft de shimmer aan je gezicht een mooie en gezonde glow.
Dan vind ik het er juist wel weer mooi uitzien.
En de primer zorgt er goed voor dat je foundation lang en goed blijft zitten.

Prijs: € 3,49

NYC Smooth Skin BB creme

Waar je bij veel merken inmiddels al een cc cream ziet, komt NYC met een BB creme.
Op zich niets mis mee, maar er zijn inmiddels al zoveel BB creams en ook lijkt het alsof het merk een beetje achter de feiten aanloopt, aangezien er nu al CC creams uitkomen.
Een beetje jammer, maar het gaat er natuurlijk meer om of het product fijn is.

De tube is huidskleurig met zwart.
Een prima basic tube, die qua vormgeving veel lijkt op die van de primer.
De BB creme is er in twee tinten:
01 Light & 02 Medium.

Zelf heb ik de BB creme in 01 Light en deze kleur paast perfect bij mijn huid.
De kleur Light is ook echt licht, wat bij andere BB creams wel eens anders is uitgevallen.
De BB Creme belooft 5 verschillende dingen, namelijk:
  1. Helpt de huid beschermen
  2. Verkleint de porien
  3. Verbergt oneffenheden en verkleint fijne lijntjes
  4. Maakt de huid zacht 
  5. Geeft een glans aan je huid voor een natuurlijke en gezonde glow.
Het enige wat ik jammer vind, is dat er geen SPF inzit.
SPF is altijd wel belangrijk om te gebruiken en het had fijn geweest als dit ook in de BB creme had gezeten.


Net als bij de Primer ben ik bij de BB creme maar een silicone tegengekomen.
Erg fijn.
Wel zit er minerale olie in, dus als je dit wilt vermijden kan je deze BB creme beter aan je voorbij laten gaan.

Zoals je ziet is de BB creme licht en is makkelijk egaal over je gezicht te verdelen.
Ook kan je op de rechter foto de glans zien die in de BB creme zit die een gezonde en mooie glow geeft aan je huid.

De BB creme is niet compleet mat, maar heeft een licht glow.
Dit vind ik er zelf erg mooi uitzien.
De BB creme is niet super dekkend, maar eerder een lichte dekking.

Nu de grote vraag, komt deze BB creme alle vijf de punten na?
  1. Helpt de huid beschermen - als hiermee wordt bedoeld dat je huid er zacht van wordt, dan een ja. Maar ik heb verder niets van een SPF erin kunnen vinden, wel jammer.
  2. Verkleint de porien - ze worden inderdaad minder zichtbaar, maar verdwijnen niet helemaal.
  3. Verbergt oneffenheden en verkleint fijne lijntjes - deze worden redelijk bedekt, maar wat grotere oneffenheden zijn nog lichtjes zichtbaar.
  4. Maakt de huid zacht - hier kan ik met een volmondige ja op antwoorden.
  5. Geeft een glans aan je huid voor een natuurlijke en gezonde glow - en ook dit punt is volkomen waar.
Ruim genomen komt de BB creme zowat alle punten na.
Niet allemaal even goed, maar toch wel redelijk te noemen.
Een prima basic BB creme.

Prijs: € 3,99
Fijne producten die redelijk tot goed doen wat ze beloven.
En een groot pluspunt is dat er maar een silicone in te vinden is.

Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?