Column - Soms is personal info too much info

Afbeeldingsresultaat voor column schrijven
Een nieuwe rubriek op Live, Life and Dream. Eens in de zoveel tijd plaats ik hier een column. Deze heeft niet een vast onderwerp, maar elke keer een ander. In de column deel ik mijn mening over iets. Vandaag de eerste column over personal info op social media.




Het internet is een plek waar je alles kan delen. Van wat je gaat doen, tot die ene te gekke foto waarop je met je vrienden staat. Helemaal fantastisch natuurlijk. Maar delen we tegenwoordig niet veel te veel in de online wereld? Houden we eigenlijk nog wel iets voor onszelf? Overal waar je kijkt op Social Media delen mensen zowat hun hele leven online. Waar blijft dan je prive leven? Juist, ook in zijn geheel op internet. Mensen denken vaak dat ze iets kleins wel even kunnen delen. Maar vergeten vaak dat vele kleine dingen delen, een groot ding word. En als er dan iets mis gaat omdat ze te veel op Social Media delen, gaan ze klagen. Dan hoor je waarom overkomt mij dit en dit is niet eerlijk. Maar bedenk dan wel dat je dit zelf hebt gedeeld met de rest van de wereld. En dus aan je zelf te danken hebt. Nu zijn er ook veel haters op het internet, laat ik hier eerlijk in zijn. Ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten wat diegene wil delen, alleen ik heb dan zoiets van dat je naderhand als het fout gaat ook niet moet klagen. Bedenk van te voren of het wel handig is om iets op Social Media te zetten en of dat je het maar beter kan laten. Oke, je hoeft niet op eieren te lopen en je kan natuurlijk van alles delen op Social Media. Maar hou ook rekening ermee dat er best nog dingen zijn in je leven die echt niet iedereen van je hoeft te weten. En die je prima voor jezelf kan houden. Zo is het leuk als je op vakantie bent een vakantie foto te delen, maar als je in een vorige post ook je huis hebt laten zien is het maar beter om dit niet te doen. Want tja, er zitten nu eenmaal niet alleen aardig en goedwillende mensen op het internet. En als je dan laat weten dat je op vakantie bent, kan het aardig mis gaan. Dus vraag je dan af, deel ik dat leuke vakantiekiekje nu of als ik terug ben van vakantie? Zo zie je maar dat je echt lang niet alles hoeft te delen op Social Media en je zelf de keuze kan maken. Willen andere mensen dit wel doen, prima, dat moeten zij weten. Als je maar voor je eigen weet wat verstandig is om te delen en wat niet. Want wie zijn billen brand.....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?