NIVEA stimuleert met Feel Good acties echte aandacht voor elkaar

Nederlander kan wel wat echte aandacht gebruiken

Maar liefst 63% van Nederland meent dat in onze maatschappij gebrek is aan echt onderling contact. Dit blijkt uit onderzoek van NIVEA onder ruim 2.000 Nederlanders.
Ondanks de mogelijkheden die sociale media bieden, blijkt dat de helft van de mensen vaker persoonlijk (fysiek) contact wil en vrienden en vriendinnen in de ogen wil kunnen kijken. Rond de 40% mist dit en geeft aan hier te weinig tijd voor te hebben.
Met speciale Feel Good teams, Face Care Parties, NIVEA Picknicks en een NIVEA Moederdagconcert gaat NIVEA echte aandacht voor elkaar stimuleren en mensen een goed gevoel geven.
 

NIVEA heeft echte aandacht en betrokkenheid al 100 jaar hoog in het vaandel staan. Dat onze samenleving in deze drukke individualistische wereld wel wat extra aandacht kan gebruiken, blijkt uit het recente onderzoek. De beste manier om echt contact te hebben, is volgens de meeste Nederlanders (69%) nog steeds gewoon door elkaar te zien. Ook fysiek contact (bijvoorbeeld het aanraken van de ander) en elkaar bellen worden opgegeven als manieren om echt contact met elkaar te hebben.

Delen van emoties
Onder echt contact zien Nederlanders vooral het met elkaar delen van emoties en gevoelens. Een grote groep (48%) noemt met elkaar kunnen lachen en huilen hét teken van echt contact. De meeste mensen (53%) willen vooral oprechte aandacht als zij zich rot voelen of als zij iets vervelends hebben meegemaakt. 18% van de bevolking wil al die aandacht juist in de eerste plaats als zij zich blij voelt of als er iets leuks is gebeurd.
Het delen van emoties wordt op de voet gevolgd door het kunnen delen van persoonlijke en vertrouwelijke dingen met een ander (47%) en interesse hebben in en betrokken zijn bij elkaars bezigheden (46%). Overigens hebben we niet altijd behoefte aan echte aandacht. Voorbeelden van momenten dat we hier even niet op zitten te wachten zijn als we net thuiskomen van werk of als we druk bezig zijn met de dagelijkse bezigheden. Als iemand alleen over zichzelf praat, is dat volgens de meesten (55%) een teken dat het contact niet oprecht is. Ook wanneer de ander ongeïnteresseerd (53%) is of steeds afgeleid wordt door andere zaken (49%), is dat geen goed teken. Zo zegt een meerderheid van de Nederlanders (81%) zich eraan te ergeren dat steeds meer mensen tijdens gesprekken zijn afgeleid door hun smartphone.

Nederlandse vrouw heeft gemiddeld 2 beste vriendinnen
42% van de Nederlanders deelt hun persoonlijke zaken en gevoelens met een kleine kring van mensen die bestaat uit 2 tot 3 personen. Dit doen ze met de mensen die het dichtst bij hen staan. Op de eerste plaats is dat de partner (68%), op de tweede plek is dat bij vrouwen de beste vriendin (40%) en bij mannen de beste vriend (34%). Dat familie erg belangrijk is voor ons, blijkt ook uit het gegeven dat we het lekkerste in ons vel zitten als het goed gaat met het gezin of de familie (56%). De Nederlandse vrouw heeft gemiddeld drie beste vriendinnen (3,2) en mannen hebben eveneens gemiddeld drie beste vrienden (2,8). Er zijn ook mensen die aangeven met niemand echt diepgaand contact te hebben. Dit geldt voor 3% van onze samenleving.

Nederlander tevreden over relatie
Op de vraag welke relatie men wil verbeteren, antwoordt 20% die met hun partner en 18% de relatie met hun vriend(in). Maar liefst 62% zegt tevreden te zijn over de hoeveelheid tijd en aandacht die beide partners in hun relatie voor elkaar vrijmaken om echt contact te kunnen hebben. 68% vertelt zijn of haar partner alles over wat hem of haar zelf bezighoudt of dwarszit. Niet verwonderlijk dus dat maar liefst drie kwart (77%) van de Nederlanders zegt dat zijn of haar partner hem of haar door en door kent. 16% mist echter diepgang in zijn of haar relatie en 14% ervaart dat de relatie in een sleur zit. 13% geeft aan dat de partner meer persoonlijke dingen deelt met vrienden en/of vriendinnen dan met de eigen partner. Bij mannen is dit vaker het geval (15%) dan bij vrouwen (10%).

Sociale media minst geschikt voor echt contact
De komst van nieuwe media zoals Facebook en Hyves, zorgt volgens ruim de helft van de Nederlanders (51%) voor het makkelijker onderhouden van contact met een grotere groep vrienden en kennissen. Bij jongeren onder de 30 is dat percentage hoger (67%). Toch dragen sociale media niet altijd bij aan echt contact en worden ze als minst geschikte manier hiervoor gezien. Sociale media wordt door krap de helft (46%) van de Nederlanders zelfs verweten bij te dragen aan vluchtiger contacten tussen mensen.

Door echte aandacht lekker in je vel
Met bijzondere acties door het jaar heen zoals Face Care Parties, NIVEA Picknicks, een NIVEA Moederdagconcert samen met RTL en speciale Feel Good teams wil NIVEA het belang van echte aandacht benadrukken en mensen een goed gevoel geven. NIVEA wil hiermee mensen die belangrijk zijn voor elkaar op een leuke en plezierige manier samenbrengen. Omdat de momenten dat je echte aandacht kunt geven én ontvangen ook de momenten zijn dat je je goed voelt en lekker in je vel zit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee