DIY - kerst quote bord

 
De kerst komt steeds dichterbij. Over precies 70 dagen is het alweer zover en dus is het wel weer tijd voor een kerst DIY! Je kan in veel winkels bordjes voor aan je muur of deur vinden met daarop een quote of tekst voor de kerst. En deze zijn ook heel makkelijk zelf te maken. Vooral als je handlettering leuk vind is dit een erg leuke DIY om te doen. Maar ook als je dit nog nooit hebt gedaan kan je deze kerst quote bord heel makkelijk maken. Kijk mee hoe ik deze maakte!

 
Wat heb je nodig?
  • Een lijmpistool (Action)
  • Ijslolly stokjes (Action)
  • Stevig touw (Kruidvat)
  • Decoraties voor op je quote bord (Action)
  • Watervaste stift met dunne punt (Action)
 
 Ik heb ong. 15 ijslolly stokjes gebruikt. Leg ze eerst allemaal naast elkaar op een vlakke ondergraond om te zien of ze ook allemaal recht en niet krom of gebogen zijn. Ik gebruikte daarvoor een snijmat van de Action. Valt het jullie trouwens op dat ik veel spullen van de Action gebruik?

 
Nu is het de bedoeling dat je alle ijslolly stokjes aan de achterkant aan elkaar gaat vastplakken met je lijmpistool. Het beste werkt dit om het per ijslolly stokje te doen. Je hebt hier wel veel geduld voor nodig, maar als het eenmaal klaar is heb je wel iets leuks gemaakt. Lijm aan de achterkant van de ijslolly stokjes, als ze aan elkaar gelijmt zijn, er drie verticaal op (zie foto 1). Als je alles goed aan elkaar gelijmt hebt, ziet de voorkant er netjes zonder lijmresten uit (zie foto 2). Nu is het tijd om een stevig touwtje aan het bord te bevestigen. Die doe je door de uiteinden van het touw langs de binnenkant van de buitenste twee ijslolly stokjes te leggen en deze vast te lijmen (zie foto 3 & foto 4).

Als dit goed droog is kan je er een quote op gaan schrijven en deze verder decoreren zoals je zelf wilt. Je kan aan de slag gaan met verf, papier noem maar op. Net wat jij leuk vindt.

 
Ik koos ervoor om de stokjes niet te verven, maar te laten zoals ze waren. Hierop schreef ik de tekst ''Let it Snow'' en decoreerde ik het met een rood steentje, twee gouden sneeuwvlokjes en een goud strikje. Eenvoudig, maar toch leuk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?