Recept - Glutenvrije vanille cake


Bakken is een van mijn hobbies. En aangezien mijn moeder coeliakie heeft en dus alleen glutenvrije mag eten, besloot ik laatst een vanille cake te maken. Het was trouwens de eerste keer dat ik een glutenvrije cake gebakken had. En vandaag deel ik het recept!

De cakemix die ik gebruikte voor de cake was deze Peak's free from cakemix vanilla.

Het recept dat ik ervoor gebruikte was dit recept dat op de verpakking staat. Deze is vrij makkelijk te maken en echt totaal niet moeilijk.

De cakevorm is overings een cakevorm uit een set van drie bakblikken van de Action. Goed betaalbaar en werkt erg goed. Je cake blijft er ook niet in vastzitten.

De ingrediënten zijn:
De 450 gram cakemix van Peak's free from
225 gram margarine of roomboter
4 eieren of eivervangers.

Let wel op de baktijd kan je iets verlengen met tien minuten zodat de binnenkant ook goed gaar is. Ligt er net aan wat voor oven je gebruikt. 

Ik ben erg tevreden over hoe mooi de cake eruit zag. En natuurlijk ook niet te vergeten de smaak. Ook niet geheel onbelangrijk. De cake moet immers wel lekker smaken.

En dit deed de cake ook. Mocht je dus zelf een glutenvrije cake willen bakken, dan is dit recept en deze cakemix zeker aan te raden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?