Review action houtskool potloden


Laatst bij de action zag ik in het schap deze houtskool potloden liggen. Zelf had ik nog nooit schetsen gemaakt met houtskool potloden. Dus ik besloot het eens te proberen.
Deze houtskool potloden kosten voor een blik van 10 houtskool potloden €0.99 Dus zeker wel een goed prijsje om het eens te proberen.

De potloden zijn simpel w
zwart aan het potlood. Wel een extra tip als je ook met houtskool potloden wilt werken. Je kan deze niet slijpen met een puntenslijper, maar je moet er een puntje aan snijden met een mesje.

Zelf heb ik een stanleymesje gebruikt om een soort van punt aan mijn houtskool potlood te krijgen. Is wel even een werkje om een punt te krijgen en je moet tijdens het schetsen ook regelmatig je punt bijsnijden. Dus minder makkelijk als werken met gewone potloden en kleurpotloden, maar wel leuk om te doen. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het maar een beetje eng vind om de houtskool potloden bij te snijden met een stanleymesje. Brrr...

Dit is de schets die ik maakte met een houtskool potlood. Ik vind de schets heel mooi geworden en het is ook best leuk om met houtskool te werken. Let er wel op dat je een papier of stukje stof op de schets legt waar je hand op ligt. Want als je dit niet doet en je veegt erover heen dan krijg je vlekken. En dat zou zonde zijn van je schets!

Het zijn prima houtskool potloden voor een goede prijs om te proberen. Te koop bij de action.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?