Mijn hobby en de reacties van mensen erop


Naast bullet journaling en mijn andere hobby, is een van mijn hobby's toch wel het grootst. En dat zijn reborn dolls. Nu zul je je afvragen reborn dolls? Wat zijn dat nu? Zijn het poppen waarmee je op de foto staat? In dit artikel leg ik je meer uit over mijn hobby reborn dolls!

Laat ik maar gelijk beginnen met wat reborn dolls zijn. Reborns zijn levensechte poppen die zo gemaakt zijn dat ze op echte baby's lijken. Ze zijn gemaakt van vinyl en beschilderd. Sommige hebben een zacht lijfje en sommige een volledig lijfje van vinyl en zijn anatomisch correct. Reborns zijn zeker niet zomaar poppen, ze kunnen mensen die problemen hebben serieus helpen. Zoals bijv. vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, mensen met psychologische aandoeningen enz. Zo geeft een reborn ook veel steun in moeilijke periodes. Niet iedereen staat open voor het principe van reborns. Sommige mensen vinden ze maar eng en weer anderen vinden het maar raar dat mensen reborns hebben. Zo heb ik zelf ook al meerdere malen haat vanwege mijn reborns gekregen.

Waarom ik zelf reborns heb, ga ik niet aan de grote klok op het internet hangen.Op het internet hoeft men ook niet alles van je te weten vind ik persoonlijk. Wel wil ik kwijt dat ik veel rust vind bij mijn reborns. Ik heb 9 reborns, 6 meiden en 3 jongens. Nouja, een is er geen reborn maar een oude zapf creations pop, maar goed, zij hoort er net zo goed bij. Reborns zijn er overigens ook in verschillende leeftijd categorieën. Zo heb je prematuurtjes tot aan reborns die zo groot zijn als een peuter. Ik heb vooral de baby reborns. Mijn reborns zitten qua leeftijd categorie tussen prematuur en 9 maanden.

Op mijn tiktok en youtube kanaal heb ik wel al hatelijke opmerkingen gekregen. Ik zal er een paar opsommen.
  • Wat eng!
  • Die zijn nep, het zijn geen echte baby's.
  • Als jij dit leuk vind...
  • Ben je nog een klein kind of zo...
  • Ze zijn niet echt hoor...
  • Ben je wel volwassen...
  • Het is een pop...

En zou kan ik nog wel even doorgaan. Sommige reacties lijken misschien niet hatelijk bedoeld, maar dit zijn ze wel, geloof mij maar. Zo ben ik eens met sommige een conversatie begonnen en toen werd het alleen maar erger. Zo erg dat ik zelfs al mensen heb moeten blokkeren op youtube en tiktok. En op tiktok heb ik de mogelijkheid voor reacties al uitgezet. Dit omdat het op tiktok zo erg werd qua haat dat ik hiervoor koos. En tot op de dag vind ik dit een van de beste beslissingen die ik heb genomen. Interactie met andere erover vind ik leuk, maar dan moeten er niet constant haters komen. Geloof mij, dan is de plezier van een comment krijgen er al snel vanaf als je per dag een stuk of tien haat reacties krijgt.

Ook in real life staat niet altijd iedereen open voor reborns. Zo af en toe benoem ik het weleens dat ik reborns heb. Zo ging ik een keer bij de prenetal kleertjes kopen, ja ik koop ook zo af en toe kleertjes e.d. voor ze, en toen ik er over begon dat ik reborns had, werd er heel leuk op gereageerd. Maar ik heb ook een keer het tegenovergestelde meegemaakt bij de zeeman. Hier kocht ik een jurkje voor een van mijn reborns en toen ik het erover had, omdat iemand mij het vroeg, kreeg ik de opmerking ''Ja, maar voor baby's die wel echt zijn is het anders, snap je wel?'' Dit is dan zo'n reactie die ik zo hatelijk vind. 

Ik begrijp heus dat ze niet echt zijn en ik ga ook niet zitten wachten bij ze en mij afvragen waarom ze niet ademen. Ik weet dat het poppen zijn en ja ze leven niet. Maar ga niet haten omdat ik reborns heb en doen of ik verstandelijk niet bij ben. Ik kan toch zo kwaad worden op zulke mensen. Heb respect voor anderen en wat zij als hobby/lifestyle hebben. Reborns kunnen mensen echt ontzettend helpen, maar omdat er zoveel mensen zo bekrompen over doen, durft bijna niemand aan te geven dat diegene een reborn heeft.

Ik ben zo, leven en laten leven. Wat mijn lifestyle is hoeft die van een ander niet te zijn. Maar heb respect voor elkaar en stop eens met haten! Ik trek mij er nooit veel van aan, maar als mensen te ver gaan met haten dan spreek ik diegene er ook op aan en zeg er iets van. Want ze zeggen wel je moet niet op haters ingaan, maar ik vind dat je ook niet over je heen moet laten lopen. Je mag je grenzen aangeven. Doe wat je leuk vind om te doen en laat je hierin niet weer houden. Want zo zal ik zeker niet stoppen met mijn reborns.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?