Let op met verse muntthee



Ik ben zelf een echte theeleut. En een van de lekkerste soorten thee vind ik verse muntthee. Dus de thee die je maakt met met heet water, verse munt en honing. Maar daar zit ook een klein minpunt aan. Er kunnen namelijk ongenode gasten in je thee zitten!

Ik had een paar dagen geleden  verse munt gekocht bij de groenteboer. Lekker dacht ik, verse munt om muntthee van te maken. Ik had er al een beker thee mee gemaakt en opgedronken. Toen ik de volgende dag weer verse muntthee wilde maken, kwam ik tot mijn grote schrik erachter dat er beestjes inzaten!! Er dreven dus letterlijk beestjes in mijn thee.

Dit is een van de zoveel beestjes die ik uit mijn thee viste om te onderzoeken. En wat bleek, er zaten luizen in de verse munt en dus ook in mijn thee! En ik had de verse munt al een paar keer goed gewassen.

Om er zeker van te zijn dat het echt beestjes waren en echt bladluizen waren deed ik een van die vieze beestjes op een van mijn microscoop glaasjes. Al de beestje waren overigens dood, maar wat het niet minder vies maakt!

En tot mijn grote schrik zag ik dat het inderdaad beestjes waren en om precies te zijn bladluizen... Deze foto's maakte ik met mijn mobiel door de lens van mijn microscoop heen.

Dus let echt op als je verse munt koopt of als je verse muntthee drinkt dat er geen bladluis in zit.

Het mag dan wel niet schadelijk zijn voor je gezondheid, maar smakelijk is het allerminst! Echt onsmakelijk om bladluis de rugslag in je thee te zien doen, al zijn ze dan morsdood.






Reacties

  1. Vandaag muntthee met een klein legertje bladluis gekregen in een horecazaak. Gewoon moeten afrekenen ondanks niet opgedronken. Dat kan voorkomen zeiden ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet normaal. Ze zouden die zaak
    Moeten sluiten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet normaal. Ze zouden die zaak moeten sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?