Maak scheren makkelijk



Sowieso is haar verwijderen gewoon niet echt leuk om te doen.
Het doet of pijn (als je epileert of harst), of het is een vaak terugkerend klusje.
Veel beautyklusjes hebben resultaat, dan zie je er stralender of gewoon veel mooier uit, maar bij het scheren van je benen, oksels en andere plekken op je lichaam is dat niet het geval.
Daarom een aantal tips om het scheren zo makkelijk mogelijk te maken.




De standaard tips ken je wel, toch?
Vooraf even goed scrubben helpt goed, net als je huid straktrekken en een scherp mesje gebruiken.
Maar ik heb een paar andere simpele tips die goed werken!
  • Wacht tot het einde van je douche- (of badder)beurt met scheren.
    Door het warme water en producten die langs je lichaam het doucheputje in spoelen worden de haartjes vanzelf wat zachter en weker, wat het scheren makkelijker maakt.
  • Vroeger gebruikte ik altijd speciaal scheerschuim, na een tijdje stapte ik daarvan af en gebruikte ik gewoon shampoo maar conditioner kan ook!
    En dat werkt goed en is vaak nog goedkoper ook!
    Ik heb altijd wel een fles goedkope conditioner staan, en het fijne is dat dit de haartjes zacht en week maakt, waardoor het scheren veel makkelijk gaat.
    Ideaal en goedkoop! Ook handig voor wanneer je op vakantie gaat, dan kan je multi-tasken met je producten!
  • Gebruik een goed mesje.
    Ik heb wel eens van die supergoedkope wegwerpmesjes , maar die werken echt veel minder fijn dan goede.
    Vervang je mesje ook regelmatig, van botte mesjes krijg je geen gladde benen en wel wondjes.
  • Dit weet waarschijnlijk iedereen wel: maar scheer nooit op een droge huid. Maak je huid altijd nat (en gebruik dus het liefst een scheergel of conditioner) als je gaat scheren.
    Ten eerste werkt het niet goed op een droge huid, je kan dan niet fijn scheren en ten tweede krijg je dan geheid sneetjes.

Reacties

  1. Ik gebruik vaak ook gewoon een shampoo of iets dergelijks. Droog scheren kan trouwens wel zonder sneetjes, maar is inderdaad niet aan te raden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?