Make-up shopping survivaltips.



Ken je dat gevoel?
Dat je een parfumerie of beauty-afdeling binnenloopt en gewoon niet weet waar je beginnen moet?
Het kan natuurlijk ook een probleem zijn dat je niet goed weet wat je hebben wilt, dat je niet zo goed weet wat nou precies wat is en al dat soort perikelen.
Ik help je vandaag met de meest voorkomende problemen.


  • ER IS ZOVEEL MAKE-UP WAAR MOET IK BEGINNEN.’Als je maar heel kort de tijd hebt, maak dan een plan.
    Is er iets wat je op je wishlist hebt staan dat je kopen wilt?
    Ga dan op je doel af en laat je niet afleiden.
    Koop het, en ga weer weg.
    Of bekijk alleen de merken die je interessant vindt.
    Heb je heel veel tijd?
    Neem dan een strategische route door de winkel.
    Kijk schap voor schap, en sla de merken of producten over die je niet zo boeiend vindt.
    Bedenk vooral dat je alle tijd hebt om alle spullen te bekijken en dat niemand met een wekker achter je aan loopt.
    En als een verkoopster je aandacht vraagt, zeg dan vriendelijk dat je gewoon even aan het rondkijken bent.
  • ALLES IS ZO MOOI IK WEET HET NIET MEER.’
    Kijk kritisch.
    Swatch de producten, kijk naar de ingredienten, houd je wishlist in je hoofd en vraag eventueel advies.
    Zo word je thuis niet teleurgesteld door de spullen die je gekocht hebt.
  • ‘IK WIL ALLES HEBBEN.’Heb je een rekening die op een bodemloze put lijkt?
    Dan: geen probleem.
    Heb je dat niet, dan moet je keuzes maken.
    Je kan jezelf natuurlijk niet in de problemen brengen omdat je make-up koopt.
    Het belangrijkste is prioriteiten stellen.
    Wat wil je het allerliefst?
    Wat wil je al heel lang?
    Waarvan denk je dat je het het meest gaat gebruiken?
    Stel jezelf gewoon die vragen als je in de winkel staat.
    Als je echt niet kan kiezen tussen twee dingen kan je er beter nog even over nadenken.
    Of je koopt ze allebei als dat kan wat je portemonnee betreft.
    Doe het alleen niet als je je er niet oké over voelt.
    Je kan ook vooraf een budget met jezelf afspreken, of je aan je wishlist houden.
  • ‘Ik wil iets kopen maar ik vind het toch wel erg duur en wil het liever eerst testen.’Vraag daar gewoon om!
    Vraag om een proefzakje, bij de betere parfumerieën en winkels is dat heel normaal.
    Zeker bij huidverzorging en foundations is het heel goed en normaal om het eerst thuis even op je gemakje uit te testen.
    Je kan dan ook meteen thuis even op internet (beautyblogs en fora) zoeken of iemand er al wat over geschreven heeft, dat kan je misschien helpen bij je keuze.
  • ' ik ben in zo’n dure en mooie winkel en ik voel me niet op mijn gemak want volgens mij vinden de verkoopsters me te jong/niet aardig/vinden ze mijn make-up niet mooi.’
    Het is namelijk allemaal onzin.
    Je bent ten eerste nooit te jong om in een winkel rond te snuffel en make-up te kopen.
    Je bent klant en de verkopers in de winkel kunnen aan jou verdienen, vergeet dat niet.
    Elke klant is er één!
    Bedenk je dat verkopers misschien druk zijn, of je bewust niet helpen als je er niet naar vraagt.
    Het is nooit persoonlijk, want ze kennen je niet!
    Het zijn gewoon verkopers in een winkel.
    Vraag gewoon om hulp en kijk lekker rond. Jij bent een klant, zij willen iets verkopen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?