Doorgaan naar hoofdcontent

wehkamp.nl en Beiersdorf kondigen samenwerki​ng aan


wehkamp.nl en Beiersdorf kondigen intensieve samenwerking aan
Online verkoop NIVEA-producten en activiteiten om consumenten te informeren over huidverzorging

Zwolle, 10 februari 2012 – wehkamp.nl en Beiersdorf gaan intensief met elkaar samenwerken om het online kanaal voor verzorgingsproducten in Nederland verder te ontwikkelen. Deze samenwerking bevat niet alleen de verkoop van – in eerste instantie – het complete assortiment van NIVEA, maar ook gezamenlijke activiteiten voor het geven van informatie over huidverzorging aan consumenten. Hiermee spelen beide partijen in op de toenemende informatiebehoefte van consumenten als het gaat om verzorgingsproducten en de voorkeur voor betrouwbare, authentieke huidverzorgingsmerken. Vanaf volgende week is het complete assortiment van NIVEA via wehkamp.nl te koop.
 
De online markt van verzorgingsproducten kent een explosieve groei. Consumenten raken steeds meer gewend aan het online kopen van deze producten. Zij zijn echter ook kritisch naar de herkomst, samenstelling en betrouwbaarheid van producten, zeker als het om persoonlijke verzorging gaat. Daarom is er een groeiende behoefte aan betrouwbare, veilige merken met een echt verhaal.

‘Consumenten raken steeds meer gewend aan het online kopen van verzorgingsproducten’, aldus Dennis Haarman, projectmanager Mooi & Gezond bij wehkamp.nl. ‘Daarbij willen ze graag informatie ontvangen en kiezen ze bij voorkeur voor merken die ze vertrouwen. Wij zijn dus zeer blij met de strategische samenwerking met Beiersdorf. Zij hebben een mooi portfolio van merken en met NIVEA bieden we onze klanten authentieke en voor veel consumenten zeer herkenbare producten aan’. Naast het aanbieden van het complete NIVEA-assortiment (ongeveer 250 producten) gaan beide partijen ook samenwerken op het gebied van logistiek en promotionele acties.

Wil de Koning, Country Manager Beiersdorf NV: “Wij zien dat er steeds meer persoonlijke verzorgingsproducten op internet worden verkocht. Onze merken, waaronder NIVEA, staan dichtbij de consument, daarom lijkt het ons een logische keuze om onze producten dan ook online te gaan verkopen en consumenten te adviseren over huidverzorging. Wij willen met Beiersdorf zijn, waar onze consument is. wehkamp.nl is, vanwege haar deskundigheid en uitgebreide ervaring in dit verkoopkanaal, een ideale partner om deze strategische keuze vorm te geven.”

Beide partijen zijn van plan om op termijn ook andere merken van Beiersdorf via wehkamp.nl te gaan verkopen. 

Reacties

Populaire berichten van deze blog

10 redenen waarom de zomer leuk is...

Vandaag is het officieel zomer! Als ik heel eerlijk ben is dit niet een van mijn favoriete seizoenen, eigenlijk mijn minst favoriete seizoen. De meeste van jullie zullen dit vreemd vinden, maar ik vind de zomer toch echt veel te warm. Ik heb liever de herfst en de winter. Alhoewel de lente ook wel fijn is. Maar waarom maak ik dan dit artikel? Omdat er toch ook wel leuke kanten aan de zomer zijn, afgezien van de hitte. Mijn 10 redenen waarom de zomer leuk is!

Catrice Kaviar Gauche

Een jaar geleden kwam voor het eerste een Catrice Kaviar Gauche limited edition in de schappen te liggen, wat echt een groot succes was. En nu gaat Catrice daar mee verder onder dezelfde naam, maar met een hele andere collectie.