Doorgaan naar hoofdcontent

wehkamp.nl en Beiersdorf kondigen samenwerki​ng aan


wehkamp.nl en Beiersdorf kondigen intensieve samenwerking aan
Online verkoop NIVEA-producten en activiteiten om consumenten te informeren over huidverzorging

Zwolle, 10 februari 2012 – wehkamp.nl en Beiersdorf gaan intensief met elkaar samenwerken om het online kanaal voor verzorgingsproducten in Nederland verder te ontwikkelen. Deze samenwerking bevat niet alleen de verkoop van – in eerste instantie – het complete assortiment van NIVEA, maar ook gezamenlijke activiteiten voor het geven van informatie over huidverzorging aan consumenten. Hiermee spelen beide partijen in op de toenemende informatiebehoefte van consumenten als het gaat om verzorgingsproducten en de voorkeur voor betrouwbare, authentieke huidverzorgingsmerken. Vanaf volgende week is het complete assortiment van NIVEA via wehkamp.nl te koop.
 
De online markt van verzorgingsproducten kent een explosieve groei. Consumenten raken steeds meer gewend aan het online kopen van deze producten. Zij zijn echter ook kritisch naar de herkomst, samenstelling en betrouwbaarheid van producten, zeker als het om persoonlijke verzorging gaat. Daarom is er een groeiende behoefte aan betrouwbare, veilige merken met een echt verhaal.

‘Consumenten raken steeds meer gewend aan het online kopen van verzorgingsproducten’, aldus Dennis Haarman, projectmanager Mooi & Gezond bij wehkamp.nl. ‘Daarbij willen ze graag informatie ontvangen en kiezen ze bij voorkeur voor merken die ze vertrouwen. Wij zijn dus zeer blij met de strategische samenwerking met Beiersdorf. Zij hebben een mooi portfolio van merken en met NIVEA bieden we onze klanten authentieke en voor veel consumenten zeer herkenbare producten aan’. Naast het aanbieden van het complete NIVEA-assortiment (ongeveer 250 producten) gaan beide partijen ook samenwerken op het gebied van logistiek en promotionele acties.

Wil de Koning, Country Manager Beiersdorf NV: “Wij zien dat er steeds meer persoonlijke verzorgingsproducten op internet worden verkocht. Onze merken, waaronder NIVEA, staan dichtbij de consument, daarom lijkt het ons een logische keuze om onze producten dan ook online te gaan verkopen en consumenten te adviseren over huidverzorging. Wij willen met Beiersdorf zijn, waar onze consument is. wehkamp.nl is, vanwege haar deskundigheid en uitgebreide ervaring in dit verkoopkanaal, een ideale partner om deze strategische keuze vorm te geven.”

Beide partijen zijn van plan om op termijn ook andere merken van Beiersdorf via wehkamp.nl te gaan verkopen. 

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Catrice LE Travellight Story

Cruise Collecties van bekende ontwerpers combineren maritieme elementen met de trends van de jaren ’50. De reisproducten van de limited edition Travelight Story, die verkrijgbaar is in juli, zijn hier geheel op geinspireerd en dit is terug te zien in de make-up. Kijk je mee?

Vrijdag de 13e, onzin of toch niet?

Bang zijn voor zwarte katten of niet onder ladders doorlopen omdat dit ongeluk zou brengen. Vandaag is het Vrijdag de 13e. In de volksmond zou Vrijdag de 13e een ongeluksdag zijn. Maar is Vrijdag de 13e nu complete onzin of toch niet? Ik ging op onderzoek uit!

Anderen dingen voor je laten bepalen, yes or no?

Je hoort wel eens mensen zeggen, je moet het zus of je moet het zo doen. Ook op het internet zie je dat velen voor anderen willen bepalen wat het beste is en hoe ze het moeten doen. Maar is het wel juist om andere mensen dingen voor jou te laten bepalen?