Make-up verpakkingen

 Naast dat een product doet wat het belooft vind ik ook dat de verpakking van een product beest belangrijk is.
Wat eigenlijk het belangrijkste is is dat deze praktisch moet wezen.
Handig en ook makkelijk in gebruik.
Ook kan de verpakking een rol spelen bij de hygiene, komt een product in een hygienische pompflacon of moet je met je vinger in een potje (bacterien!)
Ik laat jullie een aantal verpakkingen zien, die in mijn opzicht het beste zijn en welke de minst fijne verpakkingen.

Note: Het gaat hier NIET om de inhoud van het product, want die zijn allemaal goed!
Het gaat puur om de verpakking.



 Je hebt gezichtspoeders in verschillende verpakkingen.
Zoals poeder in een pan en poeder in een potje met een schifter.
Ik vind een poeder met een pan altijd fijner, omdat ik hier rechtstreeks met mijn poederkwast in kan en je precies genoeg product kan pakken.
Bij een losse poeder met een schifter kan je niet met je kwast bij de poeder.
Je moet dan eerst wat van de losse poeder in de deksels schudden, als dit kan.
En meestal heb je dan ook teveel poeder.
Of de andere manier is om de sifter eraf te halen en er met je kwast in te dippen.
E nvervolgens je kwast aan de rand af te tikken tegen teveel poeder.
 Bij losse oogschaduwpoeders heb je ook het 'probleem' van de sifters.
Ook hier kan je wat van de oogschaduwpoeder in de deksel doen of je haalt de sifter eraf, wat ook niet altijd even makkelijk gaat!
Makkelijker vind ik de oogschaduwpoeders van essence, alleen zijn deze al een hele tijd niet meer verkrijgbaar :-(
Hier heb je een applicator waarmee je de oogschaduwpoeder kan aanbrengen, dit werkt veel makkelijker en sneller!

 Bij blush heb je verschillende soorten verpakkingen en niet allemaal zijn ze even handig.
Zo heb ik een duoblush met een deksel die je er los op moet draaien, niet altijd even handig omdat dan de deksel makkelijk los kan raken, omdat deze niet zo goed sluiten.
De blush met de dichte deksel is opzich goed qua verpakking alleen kan je niet zien welke blush het is.
Handiger zijn de verpakkingen die een openklappende deksel hebben en doorzichtig zijn.
Lipbalmsemerpakkingen waar je met je vinger in moet, vind ik niet zo hygienisch.
Liever heb ik dan een lipbalsem in een stick, veel hygienischer!
 Oogschaduwbasis heb je in verschillende varianten, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de sticks.
Omdat je hier al het product van kan opgebruiken en bij een oogschaduwbasis in een soort lipgloss verpakking krijg je nooit alle basis eruit.
 Lipstain is een van mijn favoriete producten, en dan wel de verpakkingen die je dicht moet draaien zoals van maybelline.
Bij de lipstains in een stift vorm heb je een dop die je er goed op moet drukken, doe je dit niet dan droogt de stain uit.
Erg jammer!
Bij lipgloss heb ik toch wel een voorkeur, namelijk de lipglossese met een applicator.
Dit werkt makkelijk en snel.
Opzich is een lipgloss met een rollend balletje, zoals die van cassuelle op de foto, ook wel handig.
Iets minder fijn vind ik de tubetjes.
Hier kan je ook minder precies je lipgloss opdoen en soms komt er ook teveel uit.

Welke make-up verpakkingen vinden jullie onhandig en welke vinden jullie het fijnst?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?