Kruidvat zonneblaasjesgel

Nu het zonnetje weer volop schijnt en ook de temperatuur zomers is, is het belangrijk om je huid goed te beschermen tegen de zon.
De zon kan je huid namelijk ook uitdrogen en verbranden, nier echt fijn.
Daarom moet je je huid altijd goed verzorgen, met SPF.
Maar wanneer je uit de zon gaat ook goed met een aftersun.
Zo hou je je huid optimaal.

Maar naast dat je kan verbranden van de zon kan je er ook zonneblaasjes van krijgen.
Meestal bij een lichte huid.
Hier weet ik zelf alles van, die zonneblaasjes jeuken vreselijk.
Hoe goed ik mij ook insmeer en hoevaak ook, 9 van de 10 keer heb ik er toch last van.

Daarom gebruik ik nu Kruidvat zonneblaasjesgel voordat ik de zon inga onder mijn zonnebrand creme en als aftersun.
Deze zit in een groene tube, die er verder vrij basic uitziet.
Maar het gaat om de inhoud.
Want geloof mij, het is echt niet leuk als je op je armen en benen gek wordt van jeuk door de zon.
De tube bevat 150 ml.
De tube heeft een handige klikdop.
Dit vind ik erg makkelijk werken en zo heb je ook geen last van een losse dop.
En je kan deze makkelijk meenemen, want de klikdop sluit goed.

Informatie over de zonneblaasjesgel.

In de gel zit Aloe Vera, Kamille en Menthol en bevat geen parfum en parabenen.
Deze gel werkt dus verzachtend, verzorgend en verkoelend.
Wat erg fijn is.

Wat zijn nu eigenlijk zonneblaasjes?
Zonnenblaasjes zijn kleine rode bultjes die erg jeuken.
Deze bultjes onstaan door de zon en worden ook wel zonneallergie genoemd.
Ook als smeer je je nog zo goed in en ook regelmatig als je eenmaal deze allergie hebt, heb je hier in de zomer vaak last van.

De gel zelf is wit van kleur en vrij dun.
Hierdoor is deze makkelijk uit te smeren.
De geur is lekker fris.

Nu ik dit zelf regelmatig de hele zomer door gebruik heb ik er niet zoveel last van.
Wel moet je er voor zorgen, dat als je last hebt van zonneallergie, je niet volop in de zon moet gaan zitten of liggen.
Het beste is dan toch gewoon de schaduw opzoeken, anders krijg je alsnog last van zonneblaasjes.
Wel iets minder, maar toch.
Let wel op: er zit geen spf in de gel.
Dit moet je nog apart gebruiken!

Zelf vind ik dit product er fijn en werkt goed voor mijn huid.
Zeker een aanrader om bij je te hebben, ook wanneer je op vakantie gaat.

Prijs: €3,99

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?