Mening: wanneer ben je te oud voor make-up?

Make-up zou in principe voor iedere leeftijd moeten kunnen.
Maar wanneer ben je nu eigenlijk te oud voor make-up?

Ik vind niet dat je ze maar ergens de stempel ''ergens te oud voor zijn'' op kan zetten.
Want waarom zou iemand van 60 of 70 te oud zijn om make-up op te mogen hebben/ op te doen.
Ik vind als degene zich er goed bij voelt, degene het gewoon moet dragen.
Ook al is de persoon in kwestie 80 en die draagt graag felroze lipstick, dan vind ik dat dat gewoon moet kunnen.
Iets anders vind ik het als je vraagt wanneer ben je te jong voor make-up.
Dat vind ik anders.
Ook bij dit punt moet ieder het natuurlijk voor zichzelf weten.
Zo heb je al jonge meiden van 10 jaar die volledig make-up dragen.
Dit vind ik wel erg jong.
Zelf was ik rond de 16 a 17 jaar toen ik voor het eerst met make-up begon.
Maar bijv. een kennis van mij was al 14 toen ze make-up ging gebruiken.
Dus dit verschilt per persoon.

Zelf vind ik nu 13 a 14 jaar eigenlijk wel een ''goede'' leeftijd om make-up te gaan gebruiken.
Maar ja, wat is de goede leeftijd.
Ook dit moet iedereen zelf bepalen, want iedere mening is toch weer anders.
Wel is het het beste om niet gelijk full-face make-up te gaan dragen, maar dit stap voor stap op te bouwen.
Dit deed ik zelf.
Maar als je op jonge leeftijd al full-face make-up wil dragen, moet je dat zelf weten.
Dit is gewoon mijn mening erover.

Wat vinden jullie? Wanneer ben je te oud (of te jong) voor make-up?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?