Stash update gezichtsproducten: foundation & BB creams


Alweer het derde en laatste deel van mijn gezichtsproducten stash.
(Alhoewel er binnenkort een filmpje aankomt met alles in totaal.)
Deze keer mijn foundations en bb creams.
Deze liggen in een kartonnen mandje/bakje in de gezichtsproducten la.

En het is best wel veel.
Eigenlijk iets teveel van het goede, maar zo heb je altijd iets op voorraad.
En nu we weer in het najaar zitten, pak ik sneller de lichtere kleuren en gaan degene met een iets donkerder tint weer in het mandje voor volgend jaar zomer.

Kijk mee naar alle bb creams en foundations.


In dit mandje heb ik ook nog drie gezichtspoeders liggen.
Horen niet echt in het mandje, maar ik kan ze nergens anders kwijt.
Dus dan maar hierbij.
De poeder van Jerome Alexander en de Garé poeder hebben een lichte kleur.
De Essence poeder is van een oude LE, deze is vrij transparant.

Laten ik beginnen met de foundations.
De Olaz touch of foundation is meer een getinte dagcreme en geeft een lichte dekking.
De Etos foundation is iets donkerder en daarom geschikt voor van de lente en de zomer.
En geeft een lichte tot medium dekking en ziet er mooi natuurlijk uit op je huid.
De catrice photo finish is ook een foundation die geschikter is voor in de lente en de zomer.
De dekking is vrij goed.

Dan een foundation die perfect bij mijn huid past in de herfst en de winter.
En trouwens ook in het begin van de lente.
De Rimmel Match perfection in ivory.
Dit is de lichtste kleur en geeft een mooie medium dekking.

Dan de eerste van de BB creams.
Dit is de oriental gold bb cream.
Dit vind ik een erg fijne aziatische bb cream en geeft een goede dekking.
Ook verzorgt deze je huid erg goed.


Maybelline bb cream.
Dit is de enigste die in minder fijn vind.
Deze is vrij stroef met aanbrengen en geeft meer de dekking van een getinte dagcreme.
Verder doet deze niet veel voor je huid.
Die van Nivea vind ik juist weer super.
Smeert goed uit, ruikt lekker en verzorgt je huid ook goed.
De dekking is niet zo goed als bij een aziatische bb cream, maar dat is bij weinig europese bb creams wel het geval.


Een die daarentegen wel met een aziatische bb cream is te vergelijken is die van catrice.
De dekking is hetzelfde, alleen heb ik niet echt het idee dat deze iets verzorgends voor je huid doet.
De Garnier bb cream geeft een medium dekking en een mooi glow.
Dan twee wat duurdere varianten.
Een mini van Philosophy is geschikter voor mijn huid in de lente en zomer, omdat de wat donkerder is.
De dekking is prima te noemen evenals de verzorging.
Ook een erg fijne, maar wel duurdere, is die van Mineralogie.
Dekking is prima en ook hier is het verzorgende aspect erg goed.
Alleen is deze ook meer voor de lente en de zomer.

Overigens heel veel merken hebben een bb cream.
Zo ook kruidvat eigen merk.
Deze heeft een fijne geur, smeert goed uit en geeft een medium dekking.
En maakt mijn huid fijn zacht.
Dit is de brede tube van Garnier.
Deze vind ik minder fijn dan de smalle tube, omdat deze wat droger en iets te donker is, zelfs in de lente en zomer.
Ook is deze wat stroever.
De BB cream van So Me (van de Action) is een meer getinte dagecreme.
Geeft een lichte dekking.

En sinds kort zitten er ook twee cc creams in mijn stash.
Deze zijn van Gosh.
Zijn erg fijn.
Ze maken je huid mooi egaal, hebben een goede dekking en maken je huid net iets mooier en passen zich goed aan bij je huid.

Van velen is al een artikel verschenen op mijn blog.
Deze kan je simpel en snel via het zoekbalkje vinden.

Bedankt voor het lezen! Hoop dat jullie het leuk vonden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?