Dupes, overbodig of juist leuk?

Dure merken brengen vaak erg mooie producten uit, alleen hebben deze een nadeel.
En dat is dat ze vaak vrij prijzig zijn.
Zo zie je soms een gold topper voor zowat €70.
Dit vindt ik toch echt teveel van het goede.
De budget merken springen hier handig op in en maken een dupe ervan, een product wat er precies of bijna helemaal op lijkt.
Maar zijn de dupes niet overbodig?

Ik vindt zelf van niet.
Soms zie ik wel eens van high end merken producten die ik erg mooi vindt.
Maar als je dan naar het prijskaartje kijkt, krijg je het acuut benauwd.
Want ik ga voor make-up toch echt niet boven de €20.
En meestal zijn high end producten in een prijsklasse van €30 tot soms zelfs wel €80.
Mij niet gezien!

Daarom vindt ik het alleen maar fijn als goedkopere merken met een dupe van het luxere product uikomen.
Hierdoor wordt een zelfde soort product toch betaalbaarder, en ziet het er even leuk en mooi uit.
Misschien is de kwaliteit minder, maar ik vindt dat nooit zo'n ramp.
Geef mij maar een betaalbare dupe, dan de echte variant die een vermogen kost.
En op deze manier is een trend ook veel toegankelijker voor meer mensen, dus ook voor de mensen die geen geldboompje hebben.
Of het luxe product te duur vinden.

Wat vindt jij? Dupes overbodig of juist leuk?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?