Wat mee te nemen op reis en/of in je tas?


Nu de zomer er weer aan komt en daarmee ook de vakanties in aantocht zijn, gaan er binnenkort weer heel veel mensen op reis.
En ook moeten er de nodige spullen ingepakt worden om mee te nemen naar je vakantie plek.
Het meest handige wat je dan kan doen is alvast lijstjes maken met wat je mee gaat nemen.
Of wanneer je in NL blijft en een dagje weg gaat, is het ook handig om een aantal spullen bij je te hebben.
Maar wat is nu eigenlijk het handigst, en beste, om mee te nemen?

Toilettas

Tips voor toilettas                                           
  • Bio-oil
  • Desinfecterende handgel
  • Zonnebrand stick
  • Creme tegen insectenbeten
  • Wondgel
  • Handcreme
  • Verfrissingsdoekjes
Dit is natuurlijk niet de hele lijst voor je toilettas, anders zou het wel erg weinig zijn er er veel dingen ontbreken zoals tandpasta e.d.
Maar dit is eerder een aanvullend lijstje, dus wat handig is om er nog extra aan toe te voegen.
Het is sowieso handig om hiervoor een lijstje te maken, zodat je zeker weet dat je niets vergeet!

Handtas


Ook voor in je handtas is het verstandig en handig om een kleine toilettasje mee te nemen met wat kleine spulletjes erin.
Je weet maar immer nooit wanneer je het nodig gaat hebben!
Ik heb zelf een kleine toilettas in mijn tas zitten voor het geval dat ik eens iets eruit nodig heb en door deze in mijn tas te stoppen heb ik dit altijd bij me.

Tips voor in je tas
  • Creme tegen insectenbeten (muggen zijn nogal fan van mij om mij te prikken)
  • Desinfecterende handgel
  • Verfrissingsdoekjes
  • Zonnebrand stick
  • Lipbalm
  • Haarelastiekjes en schuifspeldje
  • Vijltje
  • Kleine handcreme 
  • Spiegeltje
Ik heb inderdaad best wat in mijn tas zitten.
Mijn moeder noemt mijn tas wel eens een hutkoffer qua gewicht.
Maar je kan de spullen maar beter bij je hebben voor de zekerheid.
Natuurlijk kan je nog veel meer, of minder spullen kan ook, aan de lijstje toevoegen.
Gewoon wat jij handig vindt om mee te nemen.

Echt musthaves

Een aantal spullen zijn, naar mijn idee, echt 'musthaves' om mee te nemen.
En zeker handig.

Dr. Swaab High Sun Protection Stick
Een zon bescherming kan natuurlijk zeker niet ontbreken. Want het is nu eenmaal altijd belangrijk om je te beschermen tegen de zon. Deze stick heeft factor 50 en is zowel voor je lippen als gezicht. En doordat deze in stick vorm is super handig in gebruik € 8,63

Glycerona desinfecterende handgel
Je handen schoon kunnen maken of in elk geval desinfecteren vindt ik een belangrijk punt. En vooral als er geen water in de buurt is om je handen mee te wassen is een desinfecterende handgel een absolute musthave! Deze van glycerona bevat, naast dat het je handen desinfecteert, Aloe vera, wat je huid verzorgt. Dus droogt je handen niet uit en trekt snel in. € 3

Bio-oil
Met Bio-oil heb je gelijk meerdere producten in een. Je kan het gebruiken voor droge plekjes, littekens, schrale huid, als een body olie voor na het douchen of om te gebruiken als badolie. Maar ook als haarolie en nagelriemverzorging is deze perfect te gebruiken. Dus een multi veelzijdig producten en waar je in je toilettas alleen maar ruimte mee bespaart. Want je hoeft immers veel andere producten niet mee te nemen, zoals een bodylotion. Naast het feit dat de bio-oil lekker ruikt bevat deze ook vitamine A en E. Dus zeker een topper! €12,15

Nestosyl (tube) en Nestocyl 3 in 1 wondgel
Ongelukjes kunnen altijd gebeuren, ook op vakantie. Daarom is het altijd verstandig om hier iets voor bij je te hebben. Denk maar eens aan muggen of kwallen beten. Bij mij komt de nestocyl zeker van pas, want muggen vinden het altijd leuk om mij te prikken. Als ik aan het water zou gaan zitten, wordt ik haast opgegeten door de muggen. Wat mij brengt bij het volgende, namelijk jeuk. Niet fijn, maar deze creme helpt daar erg goed tegen en je bent zo van de jeuk van bijv. een muggenbult af.
Nestocyl heeft ook een 3 in 1 wondgel voor de behandeling van wondjes. Deze gel verkoelt, herstelt het genezingsproces en helpt infecties voorkomen. En wat extra handig is is dat het op zowel open als dichte wondjes gebruikt kan worden. En doordat deze verkoelend werkt is het ook nog eens geschikt wanneer je per ongeluk verbrandt bent of je verbrandt hebt. Ook weer een multi functioneel product en zeker handig voor op reis. Zeker ook met kleine kinderen.
Nestocyl creme € 5,25 
Nestocyl 3 in 1 wondgel € 9,99

Wat vindt jij handig om mee te nemen op reis of in je tas?

Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?