Pas je gezichtsverzorging aan aan de herfst

Hoewel de temperatuur voor de tijd van het jaar nog af en toe iets aan de hoge kant is, is het toch echt Herfst.
Dit is ook weer te merken aan het donkere weer, de regen en alle typische herfst perikelen.
Wanneer het kouder wordt en de Herfst dan toch echt is aangebroken, verander ik ook mijn gezichtsverzorging.
En pas ik deze aan aan het seizoen, omdat mijn huid dan net wat meer verzorging nodig heeft.


Laat ik bij de basis beginnen van hoe ik mijn gezichtsverzorging aan pas in de herfst.
Overigens is deze ook hetzelfde in de winter, grotendeels dan.

  • Om mijn gezicht te reinigen gebruik ik, wanneer het buiten weer kouder wordt, altijd een creme-achtige cleanser voor mijn gezicht.
    Deze zijn vaak toch wat zachter en voedender voor mijn huid dan de foams die ik in de lente en zomer voor mijn gezicht gebruik.
  • Om de droge velletjes tegen te gaan scrub ik mijn gezicht 1 á 2 keer per week.
  • Ook mijn dagcreme pas ik aan.
    Waar ik in de lente en de zomer een dunne creme gebruik, gebruik ik in de herfst en winter een voedende creme.
    Dit is toch beter voor mijn huid, want mijn huid kan bij koud weer nogal snel reageren met droog en schraalheid en een rode huid.
    Ook moet je er overigens op letten dat je creme geen water bevat.
    Omdat met koudere temperaturen dit erg vervelend kan zijn voor je huid
  • Een serum vindt ik ook erg fijn om te gebruiken.
    In de lente/zomer gebruik ik nagenoeg geen serum, maar juist in de herfst en winter vindt ik het erg fijn om een extra beetje serum toe te voegen aan mijn dagcreme.
    Maakt alles toch net een beetje verzorgender.

Dit is hoe ik grotendeels mijn gezichtsverzorging aanpas aan de herfst en de winter.
Pas jij je gezichtsverzorging ook aan wanneer het seizoen veranderd?

Reacties

  1. Ik pas eigenlijk niet echt wat aan! Wel ga ik als het echt koud is een wat vettere crème op huis en gezicht smeren ivm droogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je dit deelt, ik vind het altijd behoorlijk moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?