Handige tools voor je blog


Wanneer je blogt weet je dat er veel werk in gaat zitten en vaak ben je er best wel even mee bezig.
Prima, vindt ik totaal geen punt want bloggen vindt ik altijd erg leuk om te doen.Maar met een aantal handige tools kan je veel sneller en efficiënter werken aan je blog en bespaar je ook nog tijd.Gelukkig zijn er daarom een aantal handige programma's en tools die je een handje helpen.Vandaag deel ik de tools en programma's die ik voor mijn blog gebruik.
Picmonkey

Picmonkey is een gratis online fotobewerkingsprogramma waar je heel makkelijke en snel foto's mee kan bewerken.
Ook kan je er verschillende effecten toevoegen aan je foto's.
Wel kan je meer met dit picmonkey wanneer je ervoor betaalt, maar toch zijn er nog heel veel functies die je kan gebruiken wanneer je de gratis variant gebruikt.


Wunderlist





Het programma dat ik het meest gebruik is Wunderlist.
Wunderlist is een tool waarmee je to do lijstjes kan maken.
Deze tool gebruik ik om mijn artikelen mee in te plannen voor mijn beide blogs, dingen die ik nog moet doen en hou ik zaken bij die belangrijk zijn voor mijn blog.
Je kan alles inplannen voor welke dag je iets moet doen of gedaan moet hebben.
Werkt er handig en doordat het een overzichtelijke tool is, kan je snel zien wat je nog moet doen.
Zeker een aanrader, want je kan deze online gebruiken, maar ook offline en op andere apparaten zoals een iphone.



Picasa 3

Afbeeldingsresultaat voor Picasa 3


Nog een fotobewerkingsprogramma dat je heel makkelijk kan downloaden voor op je computer is Picasa 3.
Hiermee kan je naast foto's ook video's  bewerken.
Je kan heel veel aanpassen aan je foto's en video's, zoals belichting, diepte, scherpte en veel meer.
Een optie die erg leuk is is de optie voor een collega maken.
Erg handig als tumbnail voor een video of boven een artikel op je blog!


Gmail

Uiteraard moet je ook ergens je mail op kwijt kunnen.
Want wanneer je blogt, zal je immer ook mails moeten versturen en zal je deze ook ontvangen.
Dus dan is een mail adres die je speciaal voor je blog gebruikt erg handig.
Zou hou je alle mails voor je blog bij elkaar en heb je een goed overzicht van alles.
Ik gebruik Gmail hiervoor en vindt dit makkelijk en snel werken.
Ook hou je een goed overzicht door de mappen die je kan aanmaken.




 Notitieboekjes



 Naast alle online gebeuren is het ook gewoon handig om een simpel notitieboekje voor je blog te gebruiken.
Hierin kan je ideeën voor nieuwe artikelen schrijven, snelle to do lijstjes maken e.d
Ook is het handig om hierin een overzicht te maken wat je in een dag of in een week voor je blog moet doen.
Want een simpel papieren notitieboekje kan je makkelijk overal mee naar toe nemen en zo kan je ook iets noteren voor je blog als je even geen internet kan gebruiken.
Een simpele en basic tool, die goed werkt.
Bij de Hema kan je al hele simpele notitieboekjes vinden.
Zeker een idee voor in je tas!

Heb jij nog handige tools die je vaak voor je blog gebruikt?





















Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?