De thee tag

Afbeeldingsresultaat voor thee

Wat de een heeft met koffie, heb ik met thee.
Ik drink graag een kop of beker thee, of deze nu van losse thee is of gemaakt is met een theezakje.
Koffie lust ik totaal niet, veel te bitter naar mijn smaak, geef mij maar een lekkere kop thee.
Daarom past de thee-tag ook perfect bij mij.

1. Wanneer dronk jij je eerste kopje thee? En hoe smaakte dat?
Als ik het goed heb dronk ik mijn eerste kop thee samen met mijn moeder. Als ik uit school kwam dronken we samen altijd een kop thee, erg gezellig was dit altijd. Toen ik voor het eerst thee dronk met mijn moeder samen was ik ong. 4 jaar oud en ik vond het nog lekker ook, vooral de fruitsmaakjes.
 
2. Met wie drink je graag thee?
Gezellig met mijn moeder en ook met mijn opa. Voorheen ook met mijn oma, alleen gaat dat jammer genoeg niet meer. Mijn oma is namelijk begin dit jaar overleden
 
3. Op welke momenten van de dag drink jij thee?
Ik drink redelijk wat thee op een dag. In ieder geval in de ochtend bij mijn ontbijt. En daarnaast nog s'middags en in de avond. Af en toe drink ik tussendoor ook een kop thee.
 
4. Wat is je favoriete thee-smaak/soort?
Eigenlijk lust ik veel verschillende smaken, maar mijn favoriet zijn van pickwick de herfststorm en de wintergloed thee. Ook vind ik het erg lekker om thee te zetten van losse thee en met een thee-ei.
 
5. Hoe vaak gebruik je jouw theezakje?
Ligt er net aan hoe wat voor thee het is. Het ene theezakje is nu eenmaal na een keer gebruiken nog goed voor een tweede kop, het andere theezakje niet.
 

Afbeeldingsresultaat voor thee

6. Wat vindt je van high-tea?
Een high-tea lijkt mij erg leuk, lekker met mini-muffins erbij. Ik vind een koekje bij de thee toch altijd wel lekker.
 
7. Waar koop jij jouw thee?
Ik heb niet een vaste winkel waar ik mijn thee koop. Als ik in een winkel waar ik ben neem ik de thee meestal mee om te proberen. Vooral als het een thee smaak is die ik nog niet heb geprobeerd. Ik vind het nu de laatste tijd ook erg leuk en lekker om een kop thee te zetten van losse thee.
 
8. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of hou je het liever bij je vertrouwde smaak?
Ik vind het juist leuk om verschillende soorten en smaken thee te proberen. Zo leer je ook weer nieuwe smaken kennen.
 
9. Hoe bewaar je jouw thee?
Mijn thee bewaar ik in een houten doos. Hierin liggen verschillende soorten en smaken thee door elkaar heen. Ook zit er best wel veel thee in, zodat ik lekker veel keuze heb.

Afbeeldingsresultaat voor thee

10. Heb je een aparte thee doos voor gasten?
Ik heb geen aparte thee doos voor gasten. Ik gebruik gewoon dezelfde doos als waar mijn eigen thee in zit.
 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?