Mijn favoriete soepen








Afbeeldingsresultaat voor soepenNu de herfst is gearriveerd en het weer langzaam aan steeds kouder wordt is het ook weer tijd voor soep.
In de herfst en de winter vind ik het altijd lekker om soep te eten.
Alhoewel in de lente en de zomer soep er ook wel goed in gaat.
Ik lust veel verschillende soepen, maar ik heb toch wel een aantal favorieten die ik graag eet.




Versgemaakte soepen vind ik het allerlekkerst.
Ik lust dan ook maar weinig soepen die uit een blik of zakje komen.
De enige soepen die ik daarvan lust zijn asperge en champignon soep.
En laat ik eerlijk zeggen dat ik daarin ook vrij kieskeurig ben. 
Dus geef mij maar een lekkere vers gemaakte soep!


 De groente-tomaten soep van mijn moeder.
Mjam mjam, echt super lekker.
Vooral met wat extra verse kruiden erbij nog eens extra lekker.

Erwtensoep.
Dit is naast groente-tomaten soep mijn meest favoriete soep.
Alleen dan wel erwtensoep zonder rooworst, want met rookworst erin vind ik dit net mini sponsjes worden.
Vooral de erwtensoep van mijn oma was altijd heerlijk, want deze kon mijn oma altijd erg lekker klaar maken.
Mijn moeder heeft laatst zelf erwtensoep gemaakt en deze was ook erg lekker.
Maar de erwtensoep die mijn oma vroeger maakte, tja daar kan toch geen andere erwtensoep tegenop.

Afbeeldingsresultaat voor aspergesoep

 Meer een soep voor de lente, maar in de herfst en de winter ook erg lekker.
Aspergesoep.
Deze heb ik eigenlijk nog nooit vers gemaakt, maar neem ik altijd uit een pak.

Afbeeldingsresultaat voor champignonsoep

 En als laatste champignonsoep.
Ook nog nooit zelf geprobeerd te maken en koop ik altijd in een pak.
Eigenlijk moet ik deze toch echt is een keer zelf gaan maken.
Lijkt mij nog net iets lekkerder.

Asperge en champignonsoep zijn dus de enige soepen die ik weleens in een pak koop.
Nooit in een blik, want aan een blik soep vind ik altijd maar vreemd smaken.
Net of je het blik erin terug proeft.

Welke soep is jouw favoriet?








Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?