Tips voor productiviteit


Afbeeldingsresultaat voor 4 Tips voor ultieme productiviteitVoor mijn blog werk ik altijd het liefst zo georganiseerd en gestructureerd mogelijk.
En vooruit werken is wel een must bij mij, want ik hou er niet van om veel in heel weinig tijd te moeten doen.
Hier raak ik alleen maar gestrest door en dit is voor mijzelf niet goed en voor mijn blog evenmin.
Daarom is een goede productiviteit belangrijk.
En deel ik mijn tips hoe je zo goed mogelijk productief kan werken!


  • Maak een planning.
    Wanneer je met een planning werkt, weet je precies wat je moet doen en wanneer.
    Zo werk ik het liefst met een agenda waarin ik schrijf wat ik voor welke dag moet doen en welke artikelen wanneer online moeten komen.
    Het handigst en het leukst is om zelf een agenda te maken in een notitieboek.
    Hierdoor kan je zelf bepalen hoeveel ruimte je voor elke dag wil gebruiken.
    Ook kan je deze nog leuk versieren.
     
  • Zorg dat je niet afgeleid wordt.
    Dit is heel belangrijk als je goed door wil werken, of eigenlijk wil werken.
    Je moet er immers wel je aandacht bij hebben!
    Zorg er daarom voor dat je niet afgeleid wordt door facebook, twitter en noem maar op.
     
  •  Werk met een to do lijst/bullet journal.
    Zelf heb ik een notitieboek waarin ik een to do list bij houdt per week.
    Hierin kan je heel eenvoudig noteren wat je voor die week, voor je blog of voor wat dan ook nog moet doen.
    Als je hetgeen dan gedaan hebt kan je het afvinken.
    En het handige is dat je ook gelijk alles bij de hand heb wat je in die week moet doen.
     
  • Stel prioriteiten.
    Zorg dat hetgeen wat het belangrijkste en/of het eerst gedaan moet worden bovenaan.
    Wat ook erg handig is, is om de datum erbij te noteren.
    Hierdoor kan je snel nagaan wat er wanneer gedaan moet worden.
  • Maak lijstjes.
    Dit werkt voor mij erg handig voor blog artikelen.
    Ik schrijf zelf altijd, als ik ideeën heb voor nieuwe artikelen, deze op in een notitieboek.
    Het handigst hiervoor werkt wunderlist.
    Hierin kan je je blogideeen kwijt en ze ook op datum inplannen en nog veel meer.
    Zeker een aanrader!
Heb jij nog tips voor productief te werken?
Laat het achter bij de comments!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?