Zzip Koortslipbehandeling

 
Nu het kouder weer wordt, is de huid gevoeliger.
En daarmee is ook je huid en je lippen vatbaarder voor een koortslip.
Nu is het niet zo dat je alleen een koortslip kan krijgen op je lippen, maar je kan dit ook krijgen op je wangen of bij je neus.
Zelf heb ik dit de ene keer als een kleine koortslip op mijn lip en soms bij de zijkant van mijn neus.
In de warmere maanden heb ik hier nooit last van, maar juist nu het weer kouder wordt wel.
Laatst had ik weer een een koortsblaasje op mijn onderlip.
Dus let's test!

Wat is een koortslip?
Koortslippen worden ook wel koortsblaasjes genoemd.
Meestal worden deze op de lippen of rond de mond gevormd.
De koortslip is de meest voorkomende virale infectie en wordt veroorzaakt door Herpes Simplex Virus – type 1 (HSV-1).
 
De Zzip koortslipbehandeling zit in een klein zwart-wit doosje met een rood mondje erop.
Deze details worden doorgevoerd in het tubetje van 3 ml.
In het doosje zitten het tubetje met vloeistof, wattenstokjes en een bijsluiter.

Wat is Zzip®
  • een filmvormende vloeistof voor de behandeling van een koortslip.
  • vormt een beschermend, ademend laagje over de koortslip en voorkomt daarmee dat het       herpes-simplexvirus type 1 (HSV-1) zich verder verspreidt.
  • zorgt ervoor dat het pijnlijke, branderige gevoel direct minder wordt en biedt tevens bescherming tegen negatieve invloeden van buitenaf.
  • vertraagt en vermindert de verspreiding van het virus.
  • activeert de genezing van de koortslip.
  • verlicht de jeuk en het tintelende gevoel.
 
 
Wanneer beginnen met Zzip®?
Als je een tintelend of brandend gevoel in je gezicht of op je lippen voelt, kan dat het eerste teken zijn van koortsblaasjes, oftewel een koortslip.
Dit houdt in dat de koortslip zicht begint te ontwikkelen.
Dit is het moment dat je moet beginnen met de koortslip behandeling. Hoe sneller je met de behandeling begint hoe sneller het geneest.
 
 
Zzip is heel makkelijk en snel in gebruik.
Je schudt voor gebruik het tubetje en brengt, met het tuitje dat het tubetje heeft, een paar druppels aan op het watje op het wattenstokje.
Breng dit aan op de plek waar de koortslip zit.
Gooi het wattenstokje weg en was goed je handen.

Zelf heb ik gemerkt dat Zzip koud aanvoelt als ik het aanbreng.
Ook vermindert het snel de jeuk en het branderige gevoel.
En wat nog het fijnste is, is merkte dat ik veel sneller van mijn koortslip af was dan ik normaal ben.
Dus echt erg fijn!

 
Waar is Zzip® verkrijgbaar?
Bij de DA, DIO, De Tuinen, de betere Drogist en Apotheek.

Zeker het proberen waard!
Als dit tubetje op is, koop ik zeker weten een nieuwe!
Prijs: €9,95

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?