DIY receptenboek van Intratuin!

 
Een tijdje geleden was ik bij de Intratuin geweest om alvast wat spullen te kopen voor het nieuwe zaaiseizoen. Zo kocht ik een aantal zaadjes, een kweekkasje, kweekpotjes en twee boekenstandaards. Allemaal best leuk, maar een ding dat ik ook bij de Intratuin zag liggen en ik echt moest kopen is dit DIY receptenboek! Want naast tuinspullen en dierenspullen e.d verkoopt Intratuin ook erg leuke informatieve boeken, soms ook gewone leesboeken, waxmelts en geurkaarsen en nog veel meer andere leuke dingen. Tja, ik en boeken. Ik kan het nu eenmaal niet laten als er in een winkel boeken zijn om daar niet even een kijkje bij te nemen. En daar vond ik dit te leuke 'Mijn Receptenboek'!


 
Dit is namelijk niet een kant en klaar receptenboek, maar een boek waarin je je eigen recepten kan verzamelen! Zo ontzettend leuk, want naast mijn andere hobby's ben ik ook gek op koken. En wat ik er dan perfecter als je ene hobby DIY's maken is en je andere hobby koken. En dat je dit dan kan combineren in een. Ik vind dit zo leuk!
 
 
Het boek is ook heel mooi vormgegeven. Een vrolijke kaft, die ook nog eens erg stevig is. Als je het boek openslaat zie je dat het een ringband is. Hierdoor kan je heel makkelijk recepten op de bladzijdes schrijven zonder dat je er lelijke vouwen in krijgt. Het papier van het boek voelt ook stevig aan.
 
 
Je kan je recepten verdelen onder verschillende tabbladen, zodat je een goed overzicht behoudt. Je hebt in totaal acht verschillende tabbladen met elk een eigen kleur.

 
De vier volgende tabbladen. Zo kan ik dus heel makkelijk mijn recepten ordenen zonder dat het een heel gezoek wordt. Ik heb al eens geprobeerd een eigen receptenboek te maken in een notitieboek. Maar daar was geen beginnen aan. Het werd te onoverzichtelijk en ik ben er dan ook uiteindelijk maar mee gestopt. Want als ik ergens niet tegen kan is het wel een agenda of notitieboek zonder orde erin. Zo moet mijn planning een logische volgorde hebben, anders word ik er altijd kriebelig van. Maar toen zag ik bij Intratuin dit DIY receptenboek met tabbladen. En kon ik het boek niet laten liggen, want het was gewoon perfect voor mijn recepten!

 
De tabbladen zijn ook nog eens leuk vormgegeven en hebben elk andere afbeeldingen erop. Zo heeft het tabblad van sauzen & basisrecepten er kommen en basisingrediënten erop afgebeeld staan.

 
En zo ziet een blad eruit waar je je recepten op kan schrijven. Je hebt een stukje voor de naam van je recept. In de gele kolom kan je de ingredienten opschrijven en daarnaast hoe je het maakt. Ook kan de bereidingstijd en de kooktijd aangegeven en voor hoeveel personen het is. En helemaal onderin aan de hand van sterren de moeilijkheidsgraad.
 
 
En om mijn pagina's nog wat extra op te vrolijken, deze leuke stickers met kookthema. Ze komen bij de zeeman vandaan en kosten €0,99 per setje met twee vellen. Geeft toch net dat beetje extra vind ik.

Ben je ook gek op koken of lijkt het je leuk om zelf een receptenboek samen te stellen? Koop dat zeker dit erg leuk DIY receptenboek bij de Intratuin!! Deze kost €20,- maar dan heb je wel goede kwaliteit!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?