Wat ik had willen weten toen ik begon met bloggen.....

Afbeeldingsresultaat voor bloggen
 Inmiddels blog ik alweer iets meer dan vier en een half jaar. Dit doe ik nog steeds met veel plezier. Als ik nu terug kijk op de tijd dat ik al blog, zijn er toch wel dingen die ik had willen weten voordat ik begon ben met bloggen.




Je niet druk maken 
Dit was toch wel een punt dat ik in het begin erg deed. Zo lette ik er altijd goed op of ik niet iets schreef wat andere verkeerd op zouden kunnen vatten. Nu let ik hier nog steeds wel op, maar geef ik in mening artikelen gewoon ongezouten mijn mening. Het is immers onmogelijk om een ieder tevreden te houden en er op te letten wat een ieder wil. Daarom doe ik nu wat voor mij goed en fijn voelt. Ook maak ik mij nu veel minder druk om haters. Wat mij gelijk op het volgende punt brengt.

Haters
Hiervan wist ik wel toen ik met bloggen begon, dat ik deze ook op mijn blog en youtube kanaal kon krijgen. Alleen had ik er geen rekening mee gehouden dat sommige ook zo fel kunnen zijn. Dit had ik toen echt niet verwacht. Dat mensen gewoon maar een reactie achter laten om andere mensen een naar gevoel te geven en deze te kwetsen. Zo kreeg ik al vrij snel nadat ik mijn blog was begonnen de eerste haters en deze waren niet zo zachtaardig. Zo heb ik heel vaak aan moeten horen dat ik een afschuwelijk stem heb en dat ik beter niets kon filmen. Ook kreeg ik vaak te horen dat ik alleen maar artikelen 'jatte' van andere bloggers, terwijl ik met mijn artikelen wel een hele tijd bezig was/ben om zelf te schrijven en er foto's voor te maken.  En zo nog meer dingen die gezegd werden. Hier kon ik toen zo boos om worden en reageerde ik altijd op deze haters. Nu doe ik dit niet meer, alleen als een opmerking mij echt raakt of het echt niet vind kunnen dat dit gezegd word. Ik weet nu dat als je reageert op haters, ze juist aandacht krijgen. Deze moet je ze juist niet geven, want dat is wat ze willen.
Foto's maken
Ook een punt waren foto's. Hier kreeg ik weleens reacties op dat deze slecht waren. Toen probeerde ik echt alles er aan te doen om ze te verbeteren, om iedereen maar tevreden te stellen. Nu wil ik nog steeds goede foto's en heb hier ook een beter camera voor dan toen ik begon. Maar als je net begint hoef je echt niet de allerbeste en duurste camera te hebben. Ik begon met een kleine canon, die ik trouwens nog steeds graag gebruik. Naast de camera en de camcorder voor mijn blog. Nu maak ik foto' waarover ik zelf tevreden ben en niet om andere maar tevreden te houden. Want als je iets pusht, merk ik toch dat de kwaliteit er ook niet beter op word.
Wat hadden jullie graag geweten toen jullie begonnen met bloggen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?