Mijn blogregels




Regels zijn altijd handig zodat je weet waar je je aan moet houden. Maar naast geschreven regels zijn er ook ongeschreven regels. En die zijn voor een ieder anders. Zo heb ik ook een aantal regels waar ik mij aan houd voor mijn blog. Mijn persoonlijke blogregels.


 #1 Blijf jezelf
De belangrijkste regel is om jezelf te blijven. En om niet te veranderen omdat andere mensen dit van je verlangen. Zo heb ik een tijd terug mijn blog van een beautyblog om gegooid naar een persoonlijke blog. Ik kreeg toen een tijdje later van een aantal mensen bericht via de mail dat ik weer meer artikelen per week moest gaan posten en weer over beauty moest gaan schrijven om bij hun lijst te blijven. Ik heb laten weten dat ik blijf bloggen zoals ik mij heb voorgenomen. En mijn blog niet weer een beautyblog word en ik ook niet weer 7 dagen per week een artikel ga posten. Ik vind persoonlijk bloggen veel fijner en ook het drie keer per week posten van een artikel. Ik had kunnen doen wat die anderen van mij wilden en voor hun veranderen, maar daar was ik zeker niet gelukkig mee geweest. Dus blijf jezelf, ook in de dingen die je wil doen. En laat je niet dwingen te veranderen als jij je daar niet goed bij voelt.

#2 Wees origineel
Probeer zoveel mogelijk originele artikelen en onderwerpen te bedenken. Hierdoor blijft je website leuk en vernieuwend. En doe je ook je eigen ding en ga je niet mee op de grote stroom van mensen die allemaal al hetzelfde doen. Nu is het niet te voorkomen dat op andere website artikelen te vinden zijn die overeenkomen met jou idee. Of dat jou idee al precies zo is uitgewerkt als jij bedacht. Maar dan nog kan je het artikel maken, als je er maar gewoon je eigen draai aan geeft. Zo vind iedereen vloggen ineens fantastisch. Ik vind dit zelf ook wel leuk, maar niet iets wat ik iedere dag wil gaan doen. Misschien een keer als ik ergens naar toe ga en dit met jullie wil delen. Bijv. de kerstshow bij Intratuin. Wat ik overigens al in voorgaande jaren heb gedaan. Maar voor elke dag is het niet mijn ding. Laat mij maar lekker bloggen en video's maken op mijn manier. Zoals ik al liet zien in de kanaaltrailer van mijn youtube kanaal, gewoon en simpel, precies zoals het bij mij past. Zonder al teveel opsmuk.

#3 Geloof niet alles wat je leest
Ik krijg zelf heel wat mails binnen. En daar zitten ook veel spam mails en dergelijke tussen. Ook mails waarin je word gevraag of je je gegevens wil doorgeven omdat ze je geld willen geven. Geloof dit nooit. Want mensen gaan je nooit zomaar geld geven, ze pakken het dan juist eerder van je. Of van die mails waarin staat ''Als je nu reageert, verdien je veel geld'' en dingen in die trant. Als ik dit lees gaan bij mij al de alarmbelletjes af. Ik verwijder deze mail dan ook zonder er op te reageren. Je moet nu eenmaal niet alles geloven wat je leest. Ook zo met product reviews. Ik heb al vaak meegemaakt dat er werd gezegd dat een product echt heel goed was, ik het kocht en het totaal het tegenovergestelde was. En ook andersom. Dat er werd gezegd dat een product slecht was, terwijl bij mij deze echt heel goed was. Is ook gedeeltelijk persoonlijke voorkeur of iets goed of slecht is qua kwaliteit. Het beste is om het zelf te testen in de winkel, als dit kan, en er zo je eigen oordeel over te vellen.
Afbeeldingsresultaat voor regels
#4 Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook vaak
Deze heeft deels met het bovenste te maken. Ik kreeg een keer een mail van iemand van een zogenaamd bedrijf die mij blog had gezien en met mij samen wilde werken. Hier zou ik dan geld mee kunnen verdienen. Ik heb toen een mail terug gestuurd waarin ik eerst vragen stelde erover. Toen bleek dat zij eigenlijk het geld kreeg en ik zou pas iets krijgen als ik producten voor haar zou verkopen. Dan zou ik een klein deel van de opbrengst krijgen. Sorry, maar hier begin ik niet aan. Naar mij idee niet echt zuiver en dus ga ik hier niet in mee.

#5 Geef nooit je gegevens
En de laatste, maar zeker niet de onbelangrijkste regel. Geef nooit zomaar aan iemand al je gegevens. Laat weten dat je wel geinteresseerd bent in een samenwerking, maar eerst gegevens wilt checken om te zien of alles wel in orde is. Dit is heel makkelijk te doen bij bijv. de kamer van koophandel. En vraag degene waar je mee mailt ook om gegevens. Zo kan je dubbel checken en weet je zeker dat alles goed is en je de samenwerking kan aangaan. Misschien allemaal overbodig, zou je kunnen denken, maar je wilt zeker niet een verkeerd persoon treffen. Waardoor je in de problemen kan komen. Nu zijn de meeste wel te vertrouwen, dit weet ik uit eigen ervaring en is alles in orde. Maar dit checken kan nooit kwaad. Zoals ze weleens zeggen '''Better save than sorry''.

 Heb jij regels waar je je aan houdt voor je blog? En zo ja, welke zijn dat?

Reacties

  1. Zeker nooit veranderen voor anderen. Jezelf blijven bereik je het meeste mee

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?