Het weer, altijd onderwerp van gesprek

 
Als er een ding is dat altijd wel onderwerp voor een gesprek is, is dat wel het weer. Of het nu regent, waait of de zon schijnt, mensen hebben altijd wel te klagen over het weer. Regent het, dan klagen de mensen erover. Maar schijnt de zon te fel, dan wordt er ook geklaagd. Maar wat is nu eigenlijk slecht weer en bestaat dit wel?
Slecht weer is ,naar mijn mening, als het zo hard stormt, hagelt/regent en onweert dat er bomen omver gaan, huizen en oogsten kapot gaan. Dat noem ik dan slecht weer. Alhoewel het weer is opzich niet slecht. Het is slecht voor zijn omgeving. Maar niet als weer op zich zelf.

Zo hoor je de mensen klagen als het in de zomer maar rond de 22 graden is. En hebben ze het liever rond de 30 graden. Terwijl juist anderen dit weer veel te warm vinden en het liever toch echt op die 22 graden hebben. Zelf behoor ik tot de laatste categorie. Ik hou niet van dat hele hete en warme zomer weer. Geef mij maar de hele zomer 22 graden en licht bewolkt met wat wind. Daarnaast heb ik toch niet zo veel op met de zomer. Dit komt ook grotendeels door mijn zonneallergie. Ik moet, als ik naar buiten ga in de zomer en de zon schijnt, mij insmeren met het liefst SPF 50. Daarnaast moet ik ook mijn armen bedekken, anders heb ik s'avonds een jeukende en rode uitslag op mijn armen. Met, als ik een beetje pech heb, kleine blaasje op mijn armen. En deze jeuken ook nog eens vreselijk, niet leuk dus. En daarnaast kan ik niet tegen dat hete, klammige weer. 

Dus tja, het weer dat voor de ene goed is, is misschien geen fijn weer voor de ander. Ik zeg weleens dat het van mij het hele jaar door herfst weer mag wezen. Want dan heb ik tenminste geen last van mijn zonneallergie. Dit begint bij mij dus al aan het eind van de lente en de hele zomer door. Maar je hebt het nu eenmaal niet voor het zeggen met het weer. Zoals mijn moeder weleens zegt, moeder natuur dat toch wat ze wil. En dat klopt, je kan nog zo veel klagen over het weer, maar het helpt je niet. Het weer zal niet ineens veranderen.

Slecht weer bestaat niet, het is maar net wat de mensen fijn vinden om voor weer te hebben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?