Pokemon Go op de begraafplaats een no!!!

 
Het kan jullie niet ontgaan zijn dat het nieuwe spel Pokemon Go een hele hype is. Zowat iedereen is er op het moment helemaal fan van en vind het fantastisch. Maar laten we eerlijk zijn het ook uitloopt op een regelrecht probleem. Want mensen vangen niet alleen buiten op straat hun pokemon, maar ook op plekken als begraafplaatsen.
Dat mensen dit spel fantastisch vinden en het graag spelen, prima. Maar let er wel op waar je je pokemon vangt. Want sommige plekken zijn niet echt geschikt hiervoor. Laatst was ik namelijk naar de graven van mijn opa en oma geweest op de desbetreffende begraafplaats. Er liepen toen een paar jongeren met hun mobiel op de begraafplaats en wat bleek, ze waren pokemon aan het vangen. Dit vind ik echt niet kunnen.

Een begraafplaats is een serene plek. Hier hoort rust en vrede te zijn en niet een aantal jongeren die daar pokemon lopen te vangen. Respect voor de overledenen toon je niet door over een begraafplaats te gaan lopen, grappen te maken en je pokemon te vangen. Dit vind ik iets dat bijna oneerbiedig is tegenover de overledenen en vooral ook tegen de nabestaande van diegene die daar ligt.Want hoe zouden ze het zelf vinden als er mensen bij het graf van een dierbare overledenen pokemon worden gevangen door ik weet niet hoeveel mensen. De meeste van deze mensen zullen er niet aan denken om respect te tonen en rustig te zijn. Nee, hun gaat het alleen om de pokemon die ze kunnen vangen.

Zo heb ik ook al van iemand gehoord dat er mensen op pokemon aan het jagen zijn in het mortuarium! Het moet toch niet gekker worden. Waar is het respect van de mensen nog als het om zoiets als dit spel gaat. Sommige denken alleen maar aan de pokemon die ze kunnen vangen, niet eens op welke plek dat is. Het is zelfs zo dat sommige mensen niet eens meer opletten waar ze lopen als ze met pokemon go bezig zijn. Zo zijn er al mensen bijna onder auto's gekomen en er zijn zelfs al doden gevallen. Gewoon doordat mensen niet opletten!!

Dus aan iedereen, ook aan de pokemon go jagers, denk na voordat je op pokemon jacht gaat. Denk aan zaken als veiligheid, maar ook aan waar je je pokemon gaat vangen. Want deze vangen op een begraafplaats of in een mortuarium is echt een no go!!!

Respecteer de overledenen en maak er zeker geen lolletje van!!

Reacties

  1. Hier ben ik laatst ook heel boos om geworden! Ik was namelijk in Normandië op die grote begraafplaats bij Omaha beach, bleek daar ook een Pokestop te zijn! Ik zag allemaal mensen vrolijk over die graven huppelen met hun mobieltje, dit vond ik echt niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou het niet eens durven, maar je hebt van die mensen die overal lak aan hebben. Vind het ook niet kunnen hoor. Zou niet weten waarom je dat op zo'n plek zou willen doen überhaupt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou denken dat Pokémon Go een goede ontwikkeling is die mensen naar buiten brengt en misschien ook samen brengt (Verhalen over vreemden die vrienden werden door Pokemon Go) maar aan de andere kant kan het inderdaad ook ergerlijk zijn. Schijnbaar missen deze mensen flink wat opvoeding want zoiets doe je niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?