The Furry Friend Tag (met Speedy)

Een hele tijd geleden heb ik al eens de Furry Friend Tag gedaan met Wibi. Voor degenen die niet weten wie Wibi is, dit is onze parkiet. En vandaag een nieuwe Furry Friend Tag, want er is een nieuw dierenvriendje bijgekomen. Namelijk mijn kanarie Speedy!Hoewel het vrij lastig was om foto's van hem te maken, hij zit geen seconde stil, is het toch nog gelukt!!





  • Wat is de naam van je huisdier?Mijn kanarie zijn naam is Speedy. Hij is echt ontzettend snel en zit geen seconde stil. Ook toen hij in de winkel uit de volière gevangen moest worden, was dat nog een heel karwei. Dus hij doet zijn naam echt eer aan. En ik vond het ook wel leuker klinken dan de standaard naam pietje voor een kanarie.
  • Wat voor soort is het en welk ras?
    Speedy is een kanarie. En om precies te zijn een timbrado met pastel geel verenkleed. Hij heeft nu, naar mijn weten, zijn eerste rui en je ziet nu zijn veertjes langzaam zachtgeel en wit worden. Ik vind hem er echt mooi uit gaan zien, maar ja dat zegt iedere kanarie mama van haar kanarie baby ;)
  • Hoe lang heb je je huisdier al?
    Ik heb speedy nu 5 weken en 1 dag. Dus nog niet zo heel lang. Speedy is ook nog vrij jong, dus ik kan hem nog van alles leren. Al is het wel een klein eigenwijs opdondertje af en toe.

  • Hoe ben je aan je huisdier gekomen?
    Ik hem Speedy bij dezelfde dierenwinkel gekocht als waar we bijna 10 jaar geleden Wibi ook gekocht hebben. Ze hebben hier erg sterke en gezonde dieren. En ze geven ook heel goede informatie over de verzorging en alles, als je een diertje komt kopen. Kijk dan ook altijd naar wat voor winkel het is en hoe de dieren erbij zitten. Ziet dit er goed uit en zijn de dieren fit en helder, dan heb je een goede winkel uitgekozen.

  • Hoe oud is je huisdier?
    Ik weet niet wanneer Speedy exact uit het ei gekropen is. Maar ik weet wel dat Speedy nu 7 maanden oud is. Op zijn ringetje staat 1-2016, wat betekent dat hij in Januari 2016 is geboren, oftewel uit het ei gekropen. Laten we het er op houden zo ongeveer op 3 januari. Speedy is dus nog erg jong en kan zeker 30 jaar oud worden. Dan moet hij wel helemaal fit en gezond blijven.
  • Wat zijn een aantal vervelende of juist leuke eigenschappen van je huisdier?Hij heeft eigenlijk geen vervelende eigenschappen. Ik vind hem juist ontzettend schattig en dat weet Speedy maar al te goed. Als ik een boterham zit te eten, komt hij op zijn stokje bedelen om een korstje brood. Zijn veertjes op zijn hoofdje maakt hij dan helemaal bol, zodat hij er nog schattiger uitziet. En meestal lukt het hem ook nog om een korstje brood te krijgen. Wel is hij af en toen ontzettend eigenwijs. Zo wil ik hem leren een stukje appel uit mijn hand te eten. Maar dit weigert hij gewoon. Speedy gaat dan naar het stukje appel zitten kijken, zo van ''komt het appeltje niet naar mij?'' Dit doet hij net zo lang tot ik het tussen de tralies van zijn kooi doe. En dan gaat hij wel van het appeltje eten.
  • Wat betekent je huisdier voor je?
    Speedy betekent heel veel voor mij. Echt een klein lid van de familie. En ook omdat mijn oma en opa zo kort na elkaar zijn overleden, heb ik nu toch wat afleiding door Speedy. Hij helpt je op de een of andere manier toch door het verwerkingsproces heen. Ook vind ik het heel speciaal dat hij op 3 Januari 2016 uit het ei is gekropen en dus is geboren. Mijn oma overleed namelijk een jaar eerder op precies dezelfde datum. Net of Speedy voor mij voorbestemd was.



  • Wat zijn de leukste momenten met je huisdier?
    Als hij aan het oefenen is met fluiten, lekker van zijn fruitje aan het eten is. En in zijn badje aan het badderen is. Eigenlijk alles wel.
  • Wat zijn de bijnamen voor je huisdier?Vaak is het gewoon Speedy. Maar meestal noem ik hem ook speedje, badeendje (omdat hij zo van badderen in zijn badje houdt) of pietje.
     
 Hoop dat jullie het leuk vonden om mijn kanarie Speedy wat beter te leren kennen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?