Wat veel bloggers doen...


Afbeeldingsresultaat voor bloggen
Naast dat ik regelmatig met mijn eigen blog bezig ben, neem ik ook weleens een kijkje op een aantal andere blogs. Dit zijn vrij grote en bekende blogs, maar ook een aantal nog vrij kleine blogs. En wat mij altijd opvalt, is dat redelijk veel bloggers hetzelfde doen. Zoals sushi eten, koffie halen bij de starbucks en zo zijn er nog een paar eigenaardigheden. En die zijn bij heel wat bloggers te zien.



Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat niet iedere blogger dit doet en ik zeker niet diegene veroordeel of wat dan ook die dit wel doet of ervan houdt. Dit zijn nu eenmaal die dingen die mij al de afgelopen jaren met bloggen en blogs volgen zijn opgevallen.
  • Het fenomeen dat Starbucks heet.
    Dit is echt iets waar je in de blogwereld niet omheen komt, bijna ieder blogger komt wel bij de Starbucks. En iedereen vind het zo fantastisch en geweldig. Nu heb ik zelf ook weleens een caramel latte van starbucks gedronken, maar ik ben er niet zo lyrisch over. Het smaakte goed, maar dat doen de andere caramel lattes die ik heb geproefd van andere merken ook. Dus tja, voor mij een echt overrated iets. Want iets dat ook een vreemd starbucks iets is, is het maken van een foto van je starbucks drankje. En deze dan op je instagram account zetten en vervolgens door deze ene foto er gelijk honderden volgers bij krijgen. Vreemd dat je hierdoor al zoveel volgers erbij krijgt. Ik blijf het maar raar vinden.
  • Sushi
    Nog iets dat mij bij veel blogger opvalt, sushi eten. Zowat iedere blogger vind sushi heerlijk en eten het bijna iedere dag. Oké, de een zijn smaak is die van de ander niet, maar ik begrijp de hele hype rondom sushi niet. Het is rauwe vis, wat is daar lekker aan? Maar als je dan aan degene die sushi eten vraagt of ze een haring willen, dan vinden ze dat smerig. Terwijl dit net zo goed rauwe vis is. Zelf hou ik totaal niet van sushi, dus mij zal je het niet snel zien eten.
  • Alles mooi en leuk vinden
    Veel grote bloggers vinden alles mooi, prachtig, fantastisch of heerlijk. Echt mensen, hoe kan dat? Er zullen heus wel dingen bij zijn waarvan ze dit niet vinden, alleen zullen ze dat nooit open zeggen. Ik vind dat je gewoon eerlijk moet zijn tegenover je bezoekers. Zo zag ik onlangs een youtuber een oogschaduw palette reviewen. Er kwam totaal geen pigment vanaf en alles wat ze riep was hoe prachtig en goed ze het palette vond. Daar heb ik dan toch wel zo mijn vraagtekens bij. Je ziet toch immers zelf ook dat er geen pigment af komt. Waarom zeg je dit dan niet gewoon. Misschien voor het geld dat ze ervoor krijgen. Maar tja, eerlijkheid moet ook nog kunnen.
  • Social Media
    Je ''moet'' tegenwoordig overal te vinden zijn op social media. Snapchat, instagram, facebook, twitter en noem alle Social Media kanalen maar op. Want zonder hoor je er zowat niet meer bij. Ik snap eigenlijk niet waarom het social media heet. Je bent sociaal bezig op internet, maar haast niet meer in het echte leven. Kijk maar eens om je heen op straat of in de bus. Iedereen loopt met zijn telefoon in de hand of zit er naar te staren in de bus. En niemand praat nog met elkaar, maar iedereen is met zijn telefoon aan de weer. Tot zover dan het sociale gedeelte, want dat bestaat dan nog alleen op internet en de telefoon. Daarnaast niet. Zelf zit ik ook op socal media, maar ik ga er niet de hele dag naar staren op mijn telefoon. Ik bekijk het even op de computer en ga daarna verder met ander dingen.
  • Witte meubelen en ikea kasten
    Iets dat (bijna) iedere blogger heeft zijn witte meubelen en die witte ikea Alex kasten. Als je deze hebt en je filmt je stash, dan krijg je duizenden bezoekers. Heb je deze kast niet hebt voor je stash, maar een andere kast net als ik, dan word je video vele malen minder bekeken. Dit is mij al vaker opgevallen en vind ik toch wel een vreemd fenomeen. Net alsof je meer blogger bent of meer meetelt, als je net als de rest, witte meubelen en de witte ikea Alex kast hebt. Dus loop mee met de groep om veel volgers te krijgen, is dan eigenlijk hierachter het idee. En doe zoals ieder ander het doet en doe vooral niet je eigen ding. Compleet onzinnig, vind ik zo.
Wat zijn dingen die jouw opvallen bij andere (grote) bloggers?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?