Make-up tips & tricks voor de kerst


Kerst Make-up

Met de kerst vind ik het altijd leuk om net wat extra's te doen met mijn make-up. Glitters, een smokey eye en noem maar op. De feestelijke looks vind ik dan altijd heel mooi. Looks die je over het algemeen niet draagt op gewone dagen. Maar iets dat juist wel perfect bij de feestdagen past. Ik deel een aantal make-up tips en tricks voor de kerst!





Vaak maak je toch gebruik van de producten die je al in je make-up stash hebt, dit doe ik zelf ook. Maar je zou er ook over na kunnen denken om speciaal voor je kerstlook een aantal speciale producten aan te schaffen. Producten die je niet elke dag zou gebruiken, maar perfect zijn voor een feestelijke look.

Hiervoor hoef je helemaal niet duur te doen. Veel verschillende budget merken hebben goede en betaalbare feestelijke make-up in hun assortiment. Neem ook eens een kijkje bij de Limited Editions van bijv. Essence en Catrice die rond de December maand uitkomen. Hier zit vaak veel feestelijke make-up in die je perfect voor zulke looks kan gebruiken. Maar ook winkels als de Hema hebben mooie make-up voor zulke looks. Neem gewoon eens een kijkje.

Nog een aantal tips:
  • Als je net met make-up begint, hoef je niet per se voor een opvallende feestlook te gaan. Je kan het ook subtiel houden. Doe vooral waar je jezelf fijn bij voelt.
  • Glitters zijn erg mooi voor in een feestelijke look. Maar let er wel op dat je niet over the top gaat met glitters. Leg het accent of op je lippen of op je ogen. Dit ziet er veel mooier uit dan dat er overal glitter te vinden is. Want glitters op je gezicht, ogen en lippen is echt iets te veel van het goede. Hoe gek ik zelf ook ben op glitters, ik beperk het tot een gedeelte.
  • Maak gebruik van een oogschaduwbasis. Hierdoor blijft je ooglook veel langer mooi en geeft het de oogschaduw die je gebruikt een veel beter basis, waardoor je kleuren beter ziet.
  • Wil je alvast wat inspiratie op doen. Neem dan een kijkje op youtube. Hier kan je veel inspiratie vinden voor feestelijke kerstlooks. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?