How to - beautykast handig indelen


https://nl.pinterest.com/pin/466755948860817008/


Je beauty kast in delen. Dat kan nog best een behoorlijke klus zijn, vooral als je deze overzichtelijk ingedeeld wilt hebben. Want hoe wil je je producten gaan verdelen, per categorie of per merk. En waar wil je de producten in opbergen, in plastic of in stoffen mandjes. Nog een heel gepuzzel dus. Ik heb mijn stash nu op een manier ingedeeld die ik erg fijn vind. En ik deel graag een aantal van mijn tips met jullie hoe ik dit ingedeeld heb!







Zelf heb ik ervoor gekozen om al mijn make-up in plastic bakjes op te bergen en per soort. Dit vind ik zelf heel overzichtelijk werken. En plastic bakjes zijn ook makkelijk schoon te maken als bijv. een lipgloss gaat lekken. Kies ook voor bakjes met die zo recht mogelijk zijn aan de randen, zodat je geen tot zo min mogelijk ruimte verliest in je lades. De witte, bijna transparante, bakken die ik gebruik kocht ik een hele tijd geleden bij de Marskramer. Maar ook de Hema heeft soortgelijke bakken.

 
Wat ik zelf heb gedaan, voor mijn lippotloden, is een klein plastic mandje in een grote bak plaatsen.Zo heb je geen extra ruimte voor het bakje nodig en kan je toch een handige indeling maken. Het is sowieso handig, dat als je meerdere producten in een lade kwijt wilt, je de bakken die je erin hebt staan in vakken opdeelt. Dit heb ik dus in een bak gedaan met het groene mandje. Maar ook bij mijn lipbalms heb ik dit gedaan. Ik heb mijn stick lipbalms rechtop gezet, een kartonnetje ervoor zodat ze niet omvallen, en mijn lipbalm in potjes erachter. Voor mijn chubby stick achtige lipproducten heb ik een ander systeem. Deze heb ik in een lipstick houder staan die ik een paar jaar terug kocht bij de Zeeman. Deze zijn nu helaas niet meer te koop, want ze zijn erg handig voor lipproducten.

Een antislip matje in je lades is er handig. Zo schuiven kleine bakjes nergens heen en blijft alles goed op zijn plek liggen.

 
Lange, smalle bakjes zijn erg handig om je mono oogschaduws in op te bergen. Zo staat alles netjes op een rij en heb je een goed overzicht. Ook zijn deze erg handig voor oog- en lippotloden en andere kleine dingen. Maar zelf gebruik ik ze dus voor mijn mono oogschaduws.

 
Bakjes die je op kan stapelen vind ik ook altijd erg handig. Want als je niet genoeg ruimte in de breedte hebt, dan werk je gewoon de hoogte in. In mijn lades passen twee van zulke mandjes precies op elkaar. Dit verschilt wel per lade, hou hier dus erg in. In het onderste mandje berg ik mijn losse pigments op en in de bovenste heb ik een voorraadje aan gezichtspoeders en concealers liggen. Voor deze mandjes past er geen mandje meer goed in, dus deze ruimte gebruik ik voor een aantal paletten.


Dit waren alweer mijn tips over hoe je handig je beautykast in kan delen. Maar het is maar net wat fijn werkt voor je. Dit kan voor de een heel anders zijn dan voor de andere. Hopelijk hebben jullie iets aan mijn tips en jullie hebben gelijk een kleine glimp opgevangen van hoe mijn stash er nu uitziet.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?