Essence My Musthave Palettes

 
 Tijdens de lente / zomer assortimentsupdate dit jaar kwam Essence met de My Musthaves palette uit. Het is de bedoeling dat je dit palette zelf samenstelt met de oogschaduws, blushes, highglighter en bronzers die ook in het assortiment zitten. En niet te vergeten een aantal lipkleuren. Ik kocht twee van deze palettes en besloot er de oogschaduws in te doen.


 
Zo ziet het palette eruit als je het koopt. Nog helemaal leeg en dus zelf te vullen. Iets dat ik een erg leuk concept vind en van mij in het assortiment mag blijven. De pans koop je los en je kan dus uit verschillende kleuren en soorten kiezen.
 
 
En zo ziet het palette eruit als deze volledig is gevuld. Mooi toch. De pans klik je er heel makkelijk in en je kan ze er ook weer heel makkelijk uit krijgen. Dus het palette werkt niet met magneetjes, maar het klik systeem werkt erg goed.

 
In het eerste palette koos ik ervoor om er lichte kleuren in te doen. Ik vind het toch een mooie combinatie geworden van alle kleuren samen. Ik heb een aantal roze en paars tinten en ook wat taupe, peachy en goud erin. Kan je allemaal prima met elkaar combineren.
 
 
Dit zijn alle kleur namen. Mochten ze niet goed te lezen zijn, dan kan je altijd de foto aanklikken waardoor deze groter word. En dus beter te lezen is. Wel altijd goed om de kleurnamen ergens te noteren of er dus een foto van te maken. Anders koop je dadelijk dubbele kleuren!
 
 
Dan de swatches van het eerste palette. De eerste swatch foto's zijn in de schaduw genomen, de onderste in de zon. Zo kan je ook al gelijk een heel goed verschil zien in de kleur en de glans erin. De pigment in prima te noemen en is ook goed op te bouwen voor een betere kleur.

 
In het tweede palette heb ik ook al een aantal kleuren oogschaduw gedaan en is nog niet helemaal gevuld. Maar met de komende assortimentsupdate en LE zullen er vast nog wel een aantal nieuwe kleuren uitkomen.
 
 
 Ook van deze kleuren heb ik een foto gemaakt van de kleurnamen. En ook op deze foto kan je klikken om die te vergroten. De pans liggen trouwens bij beide van deze foto's op de volgorde van hoe ze in het palette zitten.

 
De bovenste foto is in de schaduw genomen en de onderste in de zon. Hier kan je duidelijk zien dat de donkere kleuren de meeste pigment bevatten. Maar ook de lichte kleuren zijn prima van pigment en goed op te bouwen. Wel viel mij op dat de kleuren die extreem shimmery zijn, een overspray hebben. Dit vind ik toch altijd jammer. Wel blijven de kleuren een lichte shimmer bevatten.

 
Ik vind het My Musthave Palette een erg leuk concept en mag van mij zeker in het assortiment blijven. Wel wat jammer van de paar overspray, maar dat zie je wel vaker. Prima en mooie kleuren, waarmee je mooie looks kan maken. Echt een aanrader!

Prijzen
Palette €1,99
Losse oogschaduws €1,56

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?