How to - Stash minimaliseren

 
Zelf heb ik een vrij grote stash, maar vaak lijkt het mij wel een stuk makkelijker en beter om een kleinere stash te hebben. Het voordeel van een kleinere stash is dat je zowat al je producten gebruikt of ze veel vaker gebruikt, dan wanneer je een grote stash heb. Maar eigenlijk vind ik het zelf veel te leuk, mijn stash zoals die nu is. Maar mocht je je stash willen minimaliseren, dan heb ik een aantal tips voor je hoe je dit kan doen!


  • Ga er eens goed voor zitten en maak een lijst van producten en merken die echt je favoriet zijn. Hierdoor kan je al snel een selectie maken van welke producten en merken je wel en niet fijn vind. En dus de producten uit je stash halen die je niet fijn vind.
     
  • Wanneer je je stash gaat opruimen, ik doe dit regelmatig, kijk dan goed welke producten je nog wel fijn vind en gebruikt en welke je niet meer gebruikt. Deze kan je dan uit je stash halen en eventueel weggooien of weggeven.
     
  • Doe geen impuls aankopen. Dit is toch echt wel de meest belangrijke tip als het gaat om je stash klein te houden. Want door impuls aankopen en het denken van dat je het nog weleens gaat gebruiken, groeit je stash alleen maar. Terwijl je het niet gebruikt. Denk dus voordat je iets koopt, of je het ook echt gaat gebruiken. Bespaart zo toch weer ruimte in je stash.
     
  • Maak eerst een hoop producten op als je van een grote stash naar een kleine stash wilt. Maar koop dan in de tussentijd er ook geen nieuwe producten bij. Behalve als je enige concealer op is, dan kan je er natuurlijk wel een nieuwe van kopen.
     
  • Maak een selectie van wat je nu echt wilt hebben in je stash. Want bedenk je ook of je nu echt drie bijna dezelfde nude lipsticks nodig hebt. Vaak zie je toch in je stash dat je veel kleuren hebt, van bijv. lipstick, die bijna op elkaar lijken. En heb je die nu echt allemaal nodig?
Maar of je nu een grote of een kleine stash hebt, maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het is prima als je je stash wil minimaliseren, maar ik vind mijn stash prima zoals die nu is. Al zijn de lades wel aan de volle kant. Dit zeg ik overigens niet om mee op te scheppen. Want ik vind het gewoon leuk om mijn stash en dergelijke met jullie te delen!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?