Column - Body Confidence

Afbeeldingsresultaat voor Body Confidence

 Je hoorde al veel over afvallen, gezond eten en dan vegetarisch en veganistisch. Het lijkt tegenwoordig nog belangrijker om dun en skinny te zijn dan voorheen. En wat word er op het eten gelet. Ben je niet skinny of dun, dan word je met de nek aangekeken. Althans, zo komt de media op tv, maar ook online over. En ook zie je het steeds meer bij vloggers. We zouden eigenlijk veel meer met body confidence bezig moeten zijn!
Wat mij opvalt, en dat is al een tijdje zo, dat veel vloggers alleen nog maar met eten, sporten en zo dun mogelijk blijven en zijn bezig zijn. Doen ze dit niet, dan worden ze al gelijk uitgemaakt voor lui, dik en ongezond. Dit vind ik totaal nergens op slaan. Je zou juist tevreden moeten zijn met je lichaam, wat ik dus ook bedoel als ik het over body confidence heb. Zelf heb ik een maatje meer en ben ik een plus size. En ja, ik heb hier ook buiten wel het nodige over te horen gekregen. Maar ik ben tevreden met wie ik ben en ik ga mij voor niemand, of voor welke trend, dan ook veranderen. Hebben mensen er problemen mee dat ik plus size ben, dan kijken ze maar niet. Zo simpel is het voor mij. Ik voel mij goed hoe ik ben en dat is veel belangrijker.


Ik vind dat iedereen mee hoort te tellen, of je nu skinny bent of een plus size. Maar helaas werkt de maatschappij niet zo. Veel mensen gaan er van uit dat als je skinny en dun bent, je veel beter en alles bent. Maar zo is dat niet. Waar de media het veel meer over body confidence zo moeten hebben en dit promoten, doen ze juist het tegenovergestelde. Er teleurstellend, vind ik zo. Eet je veganistisch, dan is dat top. Doe je dit niet dan tel je al veel minder mee. Je mag vooral niet doen wat je zelf wilt en hoe jezelf wilt zijn. Nee, dit hoort niet volgens de media.

Ik promoot juist dat je moet doen waar je je eigen goed bij voelt en tevreden met jezelf moet zijn. Je bent perfect zoals je bent en je hoeft je voor niemand te veranderen. Wees zelfverzekerd en heb maling aan wat anderen zeggen over je maat e.d. Gezond eten kan natuurlijk geen kwaad, maar drijf dit niet tot het uiterste. Be Body Confidence!!
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?